Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@14:56:16 GMT

تشریح اقدامات کمیته امداد امام(ره) شهر قدس در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۹۵۲۱

تشریح اقدامات کمیته امداد امام(ره) شهر قدس در سال ۹۶

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان قدس گفت: کمک های صندوق صدقات با توجه به تورم و مشکلات موجود، حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این نشان دهنده اینست که با وجود مشکلات مالی، مردم شهرستان قدس، چقدر به اعتقادات خود پایبند هستند و این موضوع بسیار قابل توجه و با اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قدس خبر، امیر عذیری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان قدس، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اجتماعی قدس خبر، از برنامه های صورت گرفته در سال 96 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه تعداد خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)در سال 96 داشته اید؟
خانواده های تحت پوشش به دو دسته معیشت بگیر و خانواده های تک و چند خدمتی تقسیم می شوند. تعداد خانواده های معیشت بگیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، بالغ بر 2200 خانوار بوده که شامل 4000 نفر می باشند. این خانواده ها از مزایای خدماتی امداد از تمام سطح ها استفاده می کنند. تعدادی از خانواده ها جزء خانواده های معیشت بگیر نبوده اما از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند که خانواده های تک و چند خدمتی نام دارند و بالغ بر 1000 نفر هستند.

چه میزان کمک در امر ازدواج جوانان صورت گرفته است؟
در امر ازدواج به نوعروسان کمک جهزیه و هدیه ازدواج به پسران که 58 مورد تا کنون داشته ایم، بالغ بر 149 میلیون هزار تومان بوده است.

آیا مسئله سوء تغذیه کودکان در حیطه کمک های کمیته امداد نیز می شود؟
سوء تغذیه، بیماری شایع در کودکان نیازمند است، تاکنون 34 مورد مسئله سوء تغذیه میان کودکان زیر 6 سال که رشد طبیعی ندارند، شناسایی و کمک شده که ماهیانه مبلغ 70 هزار تومان بابت تهیه اغذیه ضروری به آنان کمک می شود.

اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در بحث آموزش و برنامه های فرهنگی چگونه بوده است؟
کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان متعهد است. حدود 350 نفر دانش آموز و بیش از 70 نفر دانشجو در طول سال از خدمات کمیته امداد بهره مند شده‌ اند. در ۱۲ ماه اخیر، بیش از 151 میلیون تومان جهت کمک های تحصیلی به آنان اختصاص یافته است. علاوه بر کمک های تحصیلی، اردوهای زیارتی و مسابقات فرهنگی نیز انجام می شود. همچنین در بخش فرهنگی، 200 خانواده در مراسم اربعین امام حسین(ع) به کربلا اعزام شده اند.

از طرح اکرام و محسنین برای مخاطبان بفرمایید.
در طرح اکرام بالغ بر 224 یتیم و در طرح محسنین 548 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند. بیش از 600 میلیون تومان در قالب طرح اکرام از سوی حامیان و مبلغی حدود 650 میلیون تومان در قالب طرح محسنین به ایتام و افراد واجد شرایط کمک شده است. در طول ۱۲ ماه گذشته 2800 نفر از حامیان که شامل 1300 نفر حامی یتیم و 1500 نفر حامی محسنین هستند، در این طرح شرکت کرده اند.

کمک های صندوق صدقات در چه زمینه ای مصرف شده و تا کنون چه میزان بوده و نسبت به سال گذشته چقدر رشد داشته است؟
میانگین درآمد صندوق صدقات شهرستان قدس حدود 100 میلیون تومان به طور ماهانه می باشد. این صدقات در زمینه خرید جهیزیه، تعمیر و خرید مسکن و موضوعاتی مربوط به خانواده ها ماهیانه هزینه می شود.
کمک های صندوق صدقات با توجه به تورم و مشکلات موجود، حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این نشان دهنده اینست که با وجود مشکلات مالی، مردم شهرستان قدس، چقدر به اعتقادات خود پایبند هستند و این موضوع بسیار قابل توجه و با اهمیت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی