Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@13:09:51 GMT

فواید مصرف آجیل بدون نمک در نوروز

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۹۵۲۸

فواید مصرف آجیل بدون نمک در نوروز

به گزارش جهان نيوز، دکتر زهرا عبداللهی - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم در ایام نوروز باید مراقب سلامتی خود باشند تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند، گفت: مصرف آجیل‌ها در روزهای تعطیل نوروز باید محدود شود و حتی الامکان از آجیل‌های بدون نمک استفاده شود.
  وی درخصوص توصیه های تغذیه ای در ایام تعطیلات نوروز گفت: با توجه به اینکه آجیل یکی از وسایل پذیرایی در ایام نوروز است، باید در مورد مصرف آن نکاتی رعایت شود، در مصرف آجیل نباید زیاده‌ روی شود، چرا که انواع مغزها و تخمه‌ها، حاوی مقادیر زیادی چربی هستند، به طوریکه هر 100 گرم آنها حاوی 500 تا 600 کالری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبداللهی با تاکید بر اینکه درصورت مصرف آجیل باید از انواع آجیل‌‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده شود، گفت: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند.

به گزارش وزارت بهداشت -عبداللهی درخصوص مصرف شیرینی نیز عنوان کرد: بهتر است، برای پذیرایی از میهمان، انواع شیرینی‌‌های ساده و در اندازه کوچک تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند، البته برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نباید در مصرف شیرینی و شکلات زیاده ‌روی شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها از شیرینی‌‌های خامه ‌ای و شکلاتی که سایز برزگ دارند و حاوی مقدار زیادی کالری هستند، خودداری شود و به جای آن از انواع شیرینی خشک و ساده در اندازه کوچک استفاده شود.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • فواید و مضرات روغن حیوانی