Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از کابل؛ «سيد کمال خرازي» امروز با «محمد محقق» معاون رياست اجرايي دولت افغانستان ديدار و هر دو طرف از گسترش افراط گرايي به ويژه داعش در اين کشور ابراز نگراني کردند.
محقق در اين ديدار گفت متاسفانه شواهدي وجود دارد که افراط ‌گرايان از خارج از افغانستان کمک‌هايي را دريافت مي‌کنند و يکي از اهداف تروريست هاي داعش ايجاد شکاف بين اقوام و مذاهب اين کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه گروه هاي مذهبي و قومي افغانستان به‌ خوبي از اين اهداف شوم دشمنان خود آگاه هستند.
خرازي نيز در اين ديدار گفت جمهوري اسلامي ايران از مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان حمايت مي کند.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ايران در ديدار با اشرف غني رئيس جمهور افغانستان نيز با اشاره به خطر گسترش نفوذ داعش در اين کشور خاطرنشان کرد متأسفانه برخي کشورهاي منطقه به حضور داعش در افغانستان و ايجاد بي‌ثباتي در اين کشور کمک مي‌کنند. وي تاکيد کرد سياست ايران، حمايت از دولت‌هاي مستقر در افغانستان است، همان طور که در عراق و سوريه همين سياست را دنبال کرده است.
اشرف غني نيز در اين ديدار گفت خطر افراط گرايي يک مسئله مهم است اما اقوام و اقشار جامعه افغانستان، افراطي نيستند هرچند که برخي احزاب و گروه ها اين تفکر را دنبال مي کنند.
سيد کمال خرازي همچنين با «صلاح الدين رباني» وزير خارجه افغانستان نيز ديدار و درباره گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرد.
وزير امور خارجه افغانستان در اين ديدار گفت دولت افغانستان به هيچ وجه اجازه نخواهد داد از خاک اين کشور عليه جمهوري اسلامي ايران اقدامي صورت گيرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است