Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمال پیوستن جمهوری آذربایجان به اوپک، برگزاری نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک در جده و افت صادرات نفت عراق از مهمترین اخبار حوزه انرژی در 24 ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی ایتارتاس اعلام کرد، در حالی که به تازگی با پیوستن دو عضو جدید گابن و گینه استوایی، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از 12 عضو به 14 عضو رسیده است، محمد بارکیندو، دبیرکل این سازمان در دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ورود این کشور به عنوان عضو جدید اوپک بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل اوپک در این باره گفت: اوپک، آماده بررسی کشور جمهوری آذربایجان به عنوان عضو جدید اوپک است و اکنون نیز همه گزینه‌ها در حال مطالعه هستند.

* برگزاری نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک به میزبانی عربستان 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است 20 آوریل (31 فروردین) در شهر جده عربستان برگزار شود. 

کویت ریاست این کمیته را به عهده دارد و از جمله اعضای آن ونزوئلا، الجزایر، عربستان از سوی اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیرعضو این سازمان هستند. این کمیته بر سطح پایندی توافق کنندگان اوپک و غیراوپک نظارت می کند.

* افت صادرات نفت عراق برای سومین ماه متوالی

به گزارش رویترز، صادرات نفت از پایانه های جنوب عراق در 21 روز آغازین ماه مارس (اسفند 96) با 70 هزار بشکه در روز کاهش به سه میلیون و 360 هزار بشکه در روز رسید. 

این میزان در ماه فوریه (بهمن - اسفند) سه میلیون و 430 هزار بشکه در روز بود؛ مجموع صدور نفت عراق در ماه مارس به سه میلیون و 630 هزار بشکه در روز رسید که در ماه فوریه سه میلیون و 770 هزار بوده است. این، سومین ماه متوالی کاهش را رقم زد.

* سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری لوک اویل با نفت 50 دلاری 

به گزارش رویترز، واگیت آل اکپروف رئیس شرکت روسی لوک اویل پیش بینی می کند که در صورتی که قیمت نفت در سال 2018 میلادی حدود 50 دلار باشد، این شرکت هشت میلیارد دلار در زمینه نفت سرمایه گذاری کند. الکپروف مدیرعامل و سهامدار اصلی لوک اویل است. 

* بزرگ ترین تولیدکننده نفت چین فعالیت اکتشافی خود را افزایش می دهد

به گزارش رویترز، پتروچاینا به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت در چین قصد دارد بر خلاف افت شدید سوددهی خود در سه ماه چهارم 2017 میلادی، فعالیت اکتشاف نفت وگاز را در آینده نزدیک افزایش دهد. 

این شرکت قصد دارد 26 میلیارد و 500 میلیون دلار به منظور توسعه میدان های نفت و گاز و در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری کند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: امیدواریم در بازی‌های المپیک پاریس، بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری صبح امروز، سه‌شنبه خود اظهار داشت: اولین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک  ابلاغ نشده بود. ما امسال سه رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

وی تاکید کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

مناف هاشمی تصریح کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

وی افزوود: درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟