Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@14:18:37 GMT

آتش سوزی در اکثر مناطق جنگلی گلستان اطفا شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۲۴۳۵

آتش سوزی در اکثر مناطق جنگلی گلستان اطفا شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید خالق سجادی اظهار کرد: از ساعت یک بامداد یکشنبه، چهار نقطه از مناطق جنگلی استان دچار حریق شده بود که به لطف خدا و تلاش نیروهای امدادی در سه نقطه مهار و کاملا اطفا شده است.

وی با اشاره به مکان‌های وقوع حریق گفت: آتش سوزی در منطقه شموشک گرگان در وسعت بسیار محدود، دهنه زرین گل علی آباد کتول، جنگل‌های چهارکوه منطقه ولاغوز کردکوی و منطقه حفاظت شده جهان نما رخ داده بود که به جز جهان نما، تمام مناطق اطفا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی در منطقه وقوع حریق حضور دارند و هماهنگی‌های لازم با هلال احمر، محیط زیست و منابع طبیعی برای افزایش تعداد نیروها و ارتش جهت استفاده از هلی کوپتر برای پیاده سازی نیروها و تسریع در انجام کار به عمل آمده است.

آتش گلستان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به خساراتی که این آتش سوزی به ساکنان منطقه وارد کرده است، افزود: ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.

وی با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: به دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

فکور بر لزوم کمک‌رسانی به مردم برای اصلاح و بازسازی واحدهای حادثه دیده تاکید کرد و ادامه داد: بیان کرد: باید آمارهای درست و مناسب داشته باشیم و تعداد دقیق واحدهای تجاری و مسکونی و ابعاد این واحدها را مشخص کنیم، سپس آواربرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز باید برای سازه‌های آینده تصمیم بگیریم تا چنین حوادثی تکرار نشود، ادامه داد: می‌توان به جای سازه چوبی، از نمای چوب استفاده کرد تا مردم و کشور متحمل خسارت نشوند.

فکور با تاکید بر اینکه ایجاد روشنایی معابر در مناطق خسارت دیده برای تردد ماشین‌آلات و امنیت در شب ضرورت دارد، گفت: در بازنگری طرح هادی این روستا می‌توان از سازه بتنی با نمای چوب و یا محلول کند سوز روی سازه‌های چوبی استفاده کرد.

کد خبر 6095955

دیگر خبرها

  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است