Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرمربی سابق تیم ملی تکواندو می گوید حال و هوای عید نوروز در گذشته بهتر بود و اکنون شرایط عوض شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، بیژن مقانلو، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، در گفت‌و‌گویی نوروزی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان ما را از مسائل مربوط به تکواندو هم بی‌نصیب نگذاشت!

*سال نو را تبریک عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ما بگویید سال 96 برای شما چگونه گذشت؟

من هم سال نو را خدمت شما و تمام ایرانی های عزیز تبریک عرض می‌کنم. سال 96 برای بیژن مقانلو بد نبود و توانستم خیلی چیزها را به خودم ثابت کنم. قدم‌های مثبت و خوبی در این سال برداشتم و توانستم به عنوان یک برند ایرانی در دنیای تکواندو تدریس کنم و به هوگوپوشان سراسر دنیا آموزش دهم.

*چرا بیشتر اوقات سال را برزیل بودید؟

شرایط کاری اینگونه بود و من هم زیاد به برزیل می رفتم.

*حضورتان در برزیل روی تکنیک فوتبال شما تاثیر گذار بود؟

الان دیگر برای خودم یک پا رونالدو هستم (با خنده).

*با این شرایط باید رشته خود را عوض کنی  و وارد فوتبال شوی؟

فوتبال هم دوست دارم اما با تکواندو زندگی کردم و نمی توانم از این رشته جدا شوم.

*سال 97 را در کنار خانواده تحویل می کنید یا در برزیل هستی؟

باز هم در سوالت شیطنت کردی (با خنده). اگر خدا بخواهد تا نهم فروردین در کنار خانواده هستم و بعد از آن به برزیل می روم تا یک دوره آموزشی دیگر برگزار کنم.

*اهل عیدی دادن و عیدی گرفتن هستی؟

بچه که بودیم همیشه از بزرگان خود عیدی می‌گرفتیم اما الان فقط عیدی می‌دهیم.این رسم و رسوم ایرانی بسیار زیبا است و باید به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم.

*حال و هوای عید در گذشته با الان چه تفاوت هایی دارد؟

در گذشته عید حال و هوای خاصی داشت و همه ذهن خود را پاک می‌کردند و به دنبال صلح و آرامش در سال جدید بودند اما الان شرایط متفاوت شده است.

*از چه نظر متفاوت شده است؟

آن عشق و علاقه قدیم‌ها کمرنگ شده است و درگیری‌های کاری اجازه نمی‌دهد مردم در سال نو هم بدون دغدغه در کنار خانواده باشند.

*آن زمان ها که صفحه مجازی نبود چگونه به هم عید را تبریک می‌گفتید؟

اکثر اوقات بزرگان فامیل دور هم جمع بودیم و اگر هم این اتفاق نمی افتاد، در اسرع وقت به دیدار بزرگترها می‌رفتیم.

*اما الان از طریق صفحات مجازی به راحتی میشود این کار را انجام داد؟

بله می‌شود اما دید و بازدیدهای سال نو ی چیز دیگر است و لذت خاصی دارد.

*زمانی که سرمربی تیم ملی بودید برای سال تحویل ملی‌پوشان را به خانه های‌شان میفرستادید؟

بله چون معتقد بودم این کار باعث می‌شود بازیکنان از نظر روحی ریکاوری شوند و با قدرت بیشتری به تمرینات برگردند.

*چه آروزویی برای تکواندوی ایران در سال 97 دارید؟

امیدوارم تکواندوی ایران در سال 97 نتایج خوبی بدست بیاورد. تکواندوی ایران با سایر کشورها فرق می‌کند و این نگاه متفاوت می‌تواند ما را به سمت موفقیت حرکت دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیژن مقانلو سرمربی تکواندو تیم ملی تکواندو تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید

در برزیل، جایی که هر ثانیه حدود ۱۶ حیوان وحشی در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند، یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه ارائه کرده است: استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در برزیل، کشوری پهناور در آمریکای جنوبی با تنوع زیستی بالا، شبکه گسترده جاده‌ای این کشور، تهدیدی جدی برای گونه‌های مختلف حیوانی است که مجبورند در مجاورت فزاینده با انسان‌ها زندگی کنند.

براساس گزارش مرکز بوم‌شناسی جاده‌ای برزیل (CBEE)، سالانه حدود 475 میلیون جانور مهره‌دار، عمدتاً گونه‌های کوچکتر مانند کاپیبارا، آرمادیلو و صاریغ در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند.

"گابریل سوتو فرنته" دانشجوی علوم کامپیوتر با مشاهده این کشتار وحشتناک دست به کار شد. این دانشجوی 25 ساله ابتدا پنج‌گونه با جثه متوسط و بزرگ که به احتمال زیاد قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند را شناسایی کرد: پوما، مورچه‌خوار غول‌پیکر، تاپیر، گرگ یالدار و جگواروندی (نوعی گربه وحشی).

سوتو که در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سائوپائولو (USP) است، یک پایگاه داده با هزاران تصویر از این حیوانات ایجاد کرد و یک مدل هوش مصنوعی را برای شناسایی آنها به صورت لحظه‌ای ایجاد کرد.

چین 4500 شرکت "هوش مصنوعی" دارد

طبق نتایج تلاش‌های وی که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است، آزمایش‌های متعدد انجام شد و با موفقیت همراه بود. سوتو برای اجرایی‌شدن این پروژه می‌گوید دانشمندان به "حمایت شرکت‌های مدیریت جاده‌ها" نیاز دارند، از جمله دسترسی به دوربین‌های ترافیکی و برخی برنامه‌های ناوبری که هشدار لحظه‌ای را به رانندگان منتقل کند.

این امید وجود دارد که این فناوری با کاهش برخورد با حیات وحش، جان انسان‌ها را نیز نجات دهد.

به گفته باجر، تابلوهای هشدار به رانندگان برای مراقبت از عبور حیوانات تأثیر کمی دارند و به طور متوسط تنها منجر به کاهش سه درصدی سرعت می‌شوند.

همچنین پل‌ها و تونل‌های عبور حیوانات برای انتقال ایمن آنها از یک طرف جاده به طرف دیگر و حصارهایی برای نگه داشتن آنها وجود دارد اما به گفته باجر، همه این موارد برای مقابله با ابعاد مشکل کافی نیستند.

وی در سال 2014 به همراه سایر متخصصان بوم‌شناسی، برنامه‌ای به نام Urubu راه‌اندازی کرد که هزاران کاربر اطلاعاتی را به آن وارد کردند و امکان شناسایی نقاط داغ تصادفات جاده‌ای را فراهم آورد.

این پروژه به ایجاد آگاهی عمومی کمک کرد و حتی الهام‌بخش لایحه‌ای در مورد عبور و مرور ایمن حیوانات شد که در انتظار رأی گیری در کنگره است. کمبود بودجه باعث تعطیلی این برنامه در سال گذشته شد، اما باجر قصد راه‌اندازی مجدد آن را دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد
  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم