Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره شهرکی دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی منطقه آزاد چابهار  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: شهرستان چابهار به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور از جذابیت‌های فراوانی برای مسافران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در تعطیلات نوروزی امسال تمهیدات لازم را برای استقبال و میزبانی از مسافران اندیشیده بطوریکه بیشتر خدمات رفاهی به مسافران را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری، جشنواره بهار در چابهار، برگزاری کارناوال‌های شادی، آموزش تورلیدر‌ها برای استقبال بهتر مسافران، جشنواره‌ها و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی وسوغات، اجرای زنده تلویزیونی در سالن ورزشی ورنا و پارک سنگی لیپار سبب جذب گردشگر به چابهار شده است.

وی ادامه داد: انجام کار‌های تبلیغی و اطلاع رسانی به موقع و مناسب از طریق خبرگزاری‌های رسمی نظیر خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبکه‌های مختلف اجتماعی، رسانه‌های جمعی، شبکه تلویزیون استانی، پخش زنده و اجرای برنامه‌های تولیدی برای معرفی هر چه بهتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تاثیر فراوانی در جذب گردشگر به چابهار داشته است.

وی تصریح کرد: ستاد تسیهلات سفر‌های نوروزی منطقه آزاد چابهار از چند ماه قبل با برگزاری منظم جلسات هماهنگی سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران را داشته است تا رضایت مطلوب گردشگران را جلب کند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شهرستان چابهار از زیرساخت‌های خوبی در بخش گردشگری برخوردار و نیاز است مراکز اقامتی، پذیرایی و اسکان به چند برابر افزایش پیدا کند تا در ایام تعطیلات با کمبود امکانات برای میزبانی از مسافران مواجه نباشیم.

شهرکی افزود: چابهار یکی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان و کشور برای تفریح و گردش است که گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن دیدن کنند.

وی گفت: تمام امکانات و تمهیدات برای استقبال از مسافر نوروزی در منطقه آزاد چابهار اندیشیده شده و نیرو‌های این سازمان برای ارائه خدمات تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: چابهار آِینده‌ای درخشان در توسعه صنعت توریسم دارد و سرمایه گذاری در این زمینه می‌تواند در کمترین زمان به سود آوری خوبی برسد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار اقدامات خوبی برای رفاه حال مسافران و گذراندن لحظاتی خوش در جای جای نقاط گردشگری چابهار و کنارک از سواحل گواتر و پسابندر تا درک زرآباد با همکاری افراد محلی و به ویژه دهیاران و شورا‌های روستایی انجام داده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری تور‌های گردشگری یک روزه و چند روزه پیش بینی شده تا مسافران بتوانند از وقت خود برای تفریح و گردش بهتر استفاده کنند.
شهرکی ادامه داد: ۳۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی و تفریحی ویژه گردشگران نوروزی در این منطقه در حال اجراست.
سازمان منطقه آزاد چابهار امسال برای اقامت، پذیرایی و تفریح مسافران نوروزی برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری و گردشگری پیش بینی کرده است.
وی افزود: برگزاری ۱۱ جشنواره، ورزش‌های آبی ساحلی، جنگ‌های شادی، والیبال ساحلی، رقابت‌های رالی، کارناوال متنوع ثابت و خیابانی، جت اسکی، عرضه غذا‌های سنتی و محصولات صنایع دستی و تفریحات دریایی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای مسافران است.

وی بیان کرد: پرواز‌های فرودگاه بین المللی کنارک در نوروز امسال ۱۵ درصد نسبت به دیگر ماه‌های سال رشد داشته است.

وجود آب و هوای مطلوب، سواحل و چشم انداز‌های زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازار‌های سنتی و مدرن و ده‌ها جاذبه دیگر؛ چابهار را به مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

چابهار سرزمینی بکر در سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان اظهار داشت: بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور یافته است. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردو‌ها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردو‌ها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه‌های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه‌های کسب شده گفت: تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پارادو و میدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته‌های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادو و میدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردو‌ها و نتایج تست‌های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک‌های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

 پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه‌ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم‌های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می‌شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردو‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می‌باشد لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

 پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردو‌ها برای فدراسیون ها، اعزام به رویداد‌های تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته‌های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه‌های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویداد‌های آموزشی به ویژه آموزش‌های ضددوپینگ و همچنین آزمون‌های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون‌های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • تاکسی بدون خط
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار