Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:36:53 GMT

10 نفر در بویراحمد با گاز منواکسید کربن مسموم شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۹۲۷۲

10 نفر در بویراحمد با گاز منواکسید کربن مسموم شدند

یاسوج - ایرنا -رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:10 نفر در آبشار یاسوج و سرگچینه دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با منواکسید کربن مسموم شدند.

جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درساعت 2 و 30 دقیقه بامداد امروز یک زن 48 ساله در چادر مسافرتی در آبشار یاسوج دچار مسمومیت با گاز زغال شد که به بیمارستان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز حوادث وفوریتهای پزشکی استان تصریح کرد : در ساعت 4 و 52 دقیقه بامداد دوشنبه خبری مبنی بر مسموم شدن 9 نفر با گاز زغال در سرگچینه دشتروم گزارش شد.
پوران فرد ابراز کرد:در پی اعلام این خبر نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند و پس از امداد و نجات اولیه درمانی لازم پنج نفر درمان سرپایی و چهار نفر به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل شدند.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
در همین مدت نیز 25 نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند که با رسیدن به موقع اورژانس 115، درمان و در صورت نیاز به بیمارستان منتقل شدند.
سال گذشته یک هزار و 112 مورد مسمومیت در حوزه‌های مختلف در مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که 232 مورد آن مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بوده است.
در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
260 نیروی عملیاتی در قالب 39 پایگاه زمینی، 2 پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت خواهند کرد.
8143

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسموميت منواكسيد كربن بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، زکریا اشکپور افزود: روز جمعه با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد، بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

وی اظهار کرد: مورد خانم ۴۴ ساله‌ای بود که به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود و با انجام لوله گذاری در نای نیاز به انتقال سریع به مرکز درمانی داشت، که خوشبختانه با موفقیت به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

اشکپور ادامه داد: در این حادثه متأسفانه دو آقای ۵۰ و ۱۸ ساله به مسمومیت با مونوکسید کربن جان باختند.

کد خبر 6095904

دیگر خبرها

  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد