Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: همراهی مردم و مسئولان و در رأس آن دولتمردان، برنامه‌ریزان و تسهیل گران اقتصادی با شعار سال باعث تحقق اشتغال پایدار و توسعه بازار کار و کالای ایرانی می‌شود.

اسماعیل عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تبریک سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت اظهار کرد: «همراهی، پیشگامی و تعصب مردم نسبت به تولیدات داخلی و در رأس آن تلاش دولتمردان، برنامه‌ریزان و تسهیلگران اقتصادی می‌تواند موتور اقتصاد مقاومتی را پر تحرک‌تر کند و در نهایت به اشتغال پایدار بویژه برای جوانان و توسعه بازار کار و کالای ایرانی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عبداللهی گفت: «این عنوان پرمضمون در شرایطی مطرح می‌شود که به رغم تذکرات و تأکیدات مداوم رهبری، واردات و مصرف بی رویه و بعضاً غیر قانونی و غیر ضروری کالاها، محصولات و مصنوعات خارجی در عین اینکه ارزش‌های فرهنگی و ملی ما را هدف قرار داده است، کمر اقتصاد، صنایع و بازار داخلی را خم کرده و حیات تولیدکنندگان و صنعت‌گران پرتوان ایران را به خطر انداخته است.»

وی افزود: «همان‌طور که رهبری فرزانه فرمودند برخلاف سال‌های گذشته، مخاطب این پیام و نامگذاری علاوه بر کارگزاران نظام، عموم مردم و آحاد ملت شریف و نجیب کشور هستند؛ قطعاً این نام‌گذاری‌ها به نوعی دلالت بر سرنوشت سالیانه جامعه و تدوین سرفصل جدیدی از کتاب زندگی مردم، حیات انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی دارد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: «واضح است که این نامگذاری صرفاً یادآوری و شعار نیست و باید همچون یک تکلیف دینی و ضرورت ملی تلقی شود و ان‌شاءالله زمینه ساز اهتمام عملی و پاسخگویی عینی‌تر به ندای رهبری باشد.»

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم و آرزو می‌کنیم سال ۹۷ که با نام زیبای «حمایت از کالای ایرانی» همراه شده است، سال گشایش‌های بزرگ در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم شایسته و تاریخ ساز ایران اسلامی و همه مسلمانان و مظلومان عالم باشد و خداوند حکیم درهای رحمت و برکت خویش را بر این مردم ولایی و دوستدار اهل بیت(ع) گشوده و گره از مشکلات خرد و کلان اقتصادی و فرهنگی کشور برداشته شود.

عبداللهی با بیان لزوم استفاده از فرصت کوتاه عمر اظهار کرد: «بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی، این ایام و فرصت‌ها در واقع گذر عمر و اوقات بندگی است و ازمواهب و امانات الهی و امتحان سنگین پروردگار است.»

رئیس واحد بوشهر ادامه داد: «یکی از مواهب شگفت‌انگیز پروردگار به انسان معاصر به طور عام و مردم ایران به طور خاص موهبت انقلاب اسلامی است. مردم ایران از آغاز ورود اسلام به این مرز و بوم شایستگی خود را نشان دادند و با تمام وجود از این نعمت الهی حراست کردند؛ البته استمرار این نعمت به اهتمام جدی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد.»

وی گفت: «خوشبختانه رهبری معظم همگان را از کم تحرکی، کم کاری، غفلت و بی تدبیری بر حذر داشته‌اند؛ نامگذاری هرساله ایشان در طلیعه بهار تأکیدی دوراندیشانه و مسئولانه بر رجوع به واقعیات هستی و استمداد از قدرت لایزال و آشکار الهی در حل معضلات و تنگناهای انسانی و اجتماعی است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی