Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در آستانه خروج از توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 است.
به گزارش خبرگزاري آريا، کانال 10 تلويزيون اسرائيل خبر داد: «بنيامين نتانياهو» روز دوشنبه در ديدار با «هايکو ماس» Heiko Maas و «ژان ايو لو دريان» Jean-Yves Le Drian وزراي امور خارجه آلمان و فرانسه در قدس اشغالي اعلام کرده است اگر تغيير قابل توجهي در برجام ايجاد نشود، ترامپ 12 مي از اين توافق بين المللي خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتانياهو در اين ديدار شروط ترامپ از جمله مرتبط شدن توافق هسته اي با برنامه دفاعي موشکي ايران، دسترسي بدون محدوديت به اماکن نظامي ايران و رفع سقف زماني محدوديت غني‌سازي ايران را تکرار و تاکيد کرده است در صورت عدم تحقق اين شروط، آمريکا توافق هسته‌اي را ترک مي‌کند.
ترامپ با ادعاي اين که توافق هسته اي تنها منافع جمهوري اسلامي ايران را تامين مي کند خواهان تغيير مفاد برجام در راستاي منافع واشنگتن است. نتانياهو نيز از ترامپ حمايت مي کند.
در همين راستا؛ ترامپ 12 ژانويه تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي ايران را تمديد کرد، اما شروطي از جمله تغيير برخي مفاد برجام، دسترسي به سايت هاي نظامي و تحريم موشکي ايران را براي نگاه داشتن کشورش در برجام اعلام کرد و گفت: اگر کنگره و اروپا اين شروط را محقق نکنند، در موعد بعدي (120 روز ديگر - 12 مي) تعليق تحريم‌ها را تمديد نمي‌کند و از برجام خارج خواهد شد.
اين در حالي است که «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و ديگر طرف هاي توافق هسته اي بارها با تاکيد بر اين که «برجام» متعلق به جامعه بين المللي است خاطر نشان کرده اند، اين توافقي نيست که دوجانبه تنظيم شده باشد و بتوان تغييري در آن اعمال کرد.
جهان برخلاف ترامپ و نتانياهو خواهان حفظ برجام است.
توافق هسته‌اي ايران و گروه پنج به علاوه يک (بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين، آمريکا و آلمان) از ژانويه 2016 اجرايي شده است.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز جنگ غزه نابودی حماس، آزادی اسرا و از بین بردن تهدید غزه برای این رژیم را ۳ هدف اصلی این جنگ عنوان کرده بود. با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکنون به دلیل افراط گرایی که دارد از رسیدن به توافق برای آزادی اسرای خود ناکام مانده است. 

به گزارش الجزیره، هزاران معترض صهیونیست که خواهان آزادی اسرا از بند حماس هستند امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو گرد آمده و اقدام به شعار دادن کردند. 

این تظاهرکنندگان از کابینه ائتلافی نتانیاهو خواستند توافق با جنبش حماس را نهایی کند؛ اقدامی که می‌تواند باعث آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه شود. 

خانواده اسرای صهیونیست و طرفداران آزادی آنها ماه هاست که با انجام تظاهرات گسترده، به دنبال تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرا هستند. این امر به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که تاکنون شماری از اسرای صهیونیست طی عملیات ارتش اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده اند. 

اکنون میانجیگران قطری و مصری با حضور مقامات صهیونیست و حماس در قاهره به دنبال رسیدن به توافقی جهت تبادل اسرا هستند. حماس به دنبال آتش بس دائمی در غزه به عنوان پیش شرط هر توافقی است، اما مقامات صهیونیست تاکید دارند چه با توافق و چه بدون توافق آزادی اسرا، عملیات در رفح برای نابودی حماس انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو