Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@22:28:04 GMT

آیت‌الله مجتهدی: قرض دهید وبه قرضدارمهلت دهید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۴۲۲۹

آیت‌الله مجتهدی: قرض دهید وبه قرضدارمهلت دهید

به گزارش جهان نيوز، امام صادق(ع) فرمودند: «هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند او را نگاه می‌دارد و هرکس شکر گذارد، خداوند روزی او را افزایش می‌دهد و هرکس به خدا قرض دهد، خداوند به او پاداش نیک می‌دهد».

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می‌گوید: در مورد مهلت دادن به قرضدار در قرآن آمده است: «اگر از کسی طلبکار هستید، تنگدست شود، به او مهلت دهید تا توانگر گردد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس اگر کسی به شما بدهکار است، پولی ندارد که بدهی اش را بپردازد، به او مهلت دهید.

وی افزود:  پدر من یک وصیت خوبی کرده بود که من نشنیده ام کسی چنین وصیتی کرده باشد. اول گفته بود اگر کسی به من بدهی داشت، بعد از من برای گرفتن بدهی سراغش نروید، اگر خودش بدهی اش را آورد، از او بگیرید و اگر نداشت و نیامد، شما سراغ او نروید. دوم اینکه یک دستمال به من نشان داد و گفت: وقتی برای امام حسین گریه می کردم، اشک چشمانم را با این دستمال پاک می‌کردم؛ این را نگه داشته ام تا وقتی خواستید مرا کفن کنید، این را درون کفنم بگذارید. حضرت آیت الله نجفی مرعشی هم همین وصیت را کرده بودند که دستمال‌هایی که با آن اشک بر اباعبدالله(ع) را پاک نموده، درون کفن بگذارند. اینها عقاید خوبی است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: وقتی که بچه بودم شخص تاجری در همسایگی ما بود که خیلی مرا دوست داشت. پدر من زمانی به پانصد تومان پول احتیاج پیدا کرده بود. به سراغ او رفتیم تا پول را قرض بگیریم که آن همسایه گفت می دهم اما به شرطی که فردا شب برای افطار به منزل ما بیایید. الان هم چنین کسانی پیدا می‌شوند؟ پس اگر کسی به شما بدهکاری دارد، چیزی نگویید و به او مهلت دهید؛ این مهلت دادن خیلی ثواب دارد.

منبع: احسن الحدیث
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دیانی گفت : چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • رقم باورنکردنی بدهی بابک زنجانی و معادل آن در ایران
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • رقم نجومی بدهی بابک زنجانی که برق از سرتان می پراند! (+ اینفوگرافی)