Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - قفل 35 ساله ممنوعیت بازدید از بناهای تاریخی دانشگاه علوم پزشکی بابل سرانجام با کلید تدبیر دولت دوازدهم باز و درب این دانشگاه بر روی گردشگران نوروزی گشوده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساختمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از بناهای متعلق به دوره پهلوی اول است و بازدید از این بنای تاریخی از سال 1362 با استقرار اولین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور در آن ممنوع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ساختمان تاریخی که در یک محوطه 40 هکتاری واقع است ، با عنوان ' قصر شاهپور ' شناخته می شد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بازدید جمعی از گردشگران نوروزی و شهروندان بابلی از ساختمان تاریخی این دانشگاه خبر داد و گفت : بسیار خرسندیم با تدابیر اندیشیده شده ، شهروندان و مسافران نوروزی برای اولین بار از بناهای تاریخی قصر شاهپور سابق و دانشگاه علوم پزشکی بابل بازدید می کنند.
دکتر سید فرزاد جلالی افزود : این اقدام در آگاهی بخشی شهروندان و مسافران نقش بسیار مهمی دارد که قصر سابق ، امروز به عنوان یکی از مراکز علمی و آموزشی خدمات بسیار ارزشمندی در سراسر کشور ارائه می کند .
وی اظهار داشت : باید از این ساختمان در تعطیلات نوروزی با همکاری شهرداری بابل در قالب تور بابلگردی انجام می شود و تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان و مسافران صورت گرفته است.
جلالی افزود : از آغاز فعالیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1362 تاکنون هزاران دانشجو در 60 رشته مختلف علوم پزشکی از مقطع کاردانی تا فوق تخصص از این دانشگاه فارغ التحصیل و تحویل جامعه شده اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی بابل هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تاکنون بیش از یکهزار نفر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی بابل بازدید کردند.
التفات اباذری افزود : این بازدیدها نقش بسیار مهمی در شناساندن ظرفیت های گردشگری بابل برای شهروندان و مسافرانی دارد.
وی با اشاره به سفر انبوه مسافران نوروزی به شهرستان بابل در دور نخست تعطیلات نوروزی ، گفت : 12 مدرسه ، پنج هتل ، دو مهمان پذیر، چهار مسجد بین راهی و کمپ های مختلف آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران در این شهرستان هستند.
** قصر شاهپور
قصر شاهپور معروف به قصر شاه در سال 1310 در قسمت جنوب شهر بابل بنا شد و به عنوان اقامتگاه پهلوی اول و دوم مورد استفاده قرار می گرفت .
در این قصر 40 هکتاری سه بنای تاریخی به عنوان استراحتگاه احداث شده بود که هم اکنون به عنوان کتابخانه و بخش اداری دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد استفاده است .
علاوه بر این ، سر در ورودی این قصر و برج دیده بانی آن هم از جمله آثار تاریخی بابل محسوب می شود که مورد بازدید مسافران نوروزی قرار می گیرد.
بازدید از بناهای تاریخی دانشگاه علوم پزشکی بابل تا 13 فروردین ماه جاری ادامه خواهد یافت .
7343/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بناهاي تاريخي دانشگاه علوم پزشكي بابل بازديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف