Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای تاریخی سریزد با قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ سال پنجمین روستای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران به شمار می‌رود که در تعطیلات نوروز میزبان تورهای گردشگری از سراسر جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ قلعه روستای سریزد به عنوان مهم‌ترین بنای تاریخی این روستا، یادگاری است از دوران ساسانیان که دارای ارزش‌های تاریخی و معماری بسیاری است، این بنا که در سال 1354 هجری شمسی با شماره 1084 در سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است، به عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین صندوق امانات بانکی ایران به شمار می‌رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین استفاده از این قلعه برای سکونت کشاورزان و ذخیره‌سازی غلات و مواد غذایی بوده و داخل حجره‌های آن انواع و اقسام خمره‌های گلی وجود داشته است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران