Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:56:10 GMT

85 درصد جامعه ترکیه به عدالت مراجع قضایی اعتمادی ندارند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۸۳۶۲

85 درصد جامعه ترکیه به عدالت مراجع قضایی اعتمادی ندارند

آنکاراـ ایرناـ تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه گفت: میزان عدالت در کشور به شدت کاهش یافته و امروز 85 درصد مردم ترکیه به عدالت مراجع قضایی اعتقادی ندارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روزنامه سوزجو، تمل کاراملا اوغلو در نشست گروهی با اعضای حزب سعادت به انتقاد از شرایط حاکم ترکیه پرداخت و اظهار کرد: در کشوری که عدالت و برابری حاکم نباشد، صلح و ثبات نیز هم وجود ندارد و مردم آن جامعه شاد نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امروز گفتمان خطرناکی در کشور حاکم شده که هر کسی را که مانند آنها فکر نکند، وطن فروش و خائن معرفی معرفی می کنند اما توصیه من به آنها این است که دست از این روش نامطلوب بردارند و گر نه روزی همین وضعیت ناگوار بر آنها حاکم خواهد شد.
وی روند جاری در دادگاه های ترکیه را نامطلوب توصیف کرد و افزود: امروز قضات دادگاه های ترکیه پس از صدور رای، نگران آینده خود هستند که مبادا رای صادره موجب تضعیف جایگاهشان شده باشد که این شرایط حاکم در دادگاه موجب شده 85 درصد مردم ترکیه اعتمادی به مراجع قضایی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت در هفته های اخیر به منتقد سرسخت حزب حاکم عدالت و توسعه تبدیل شده است به طوری که طی روزهای اخیر بارها مواضع انتقادی شدید علیه حزب حاکم در اتخاذ سیاست داخلی و خارجی ابراز کرده است و حتی پیشنهاد رسمی و غیر رسمی حزب حاکم برای ائتلاف را نپذیرفته و به آن پاسخ منفی داد.
وی اواخر اسفند ماه 96 با شرکت در کنگره استانی حزب سعادت در کارامان اظهار کرد: امروز در اطراف کشورمان جنگ و خونریزی جریان دارد و چهار طرف ما را آتش فرا گرفته است.
وی بیان کرد: واکنش هر دولتی نسبت به تهدیدات خارجی علیه امنیت ملی و مرزهایش طبیعی است و مقابله با تهدیدات حق آن کشور است اما نباید این موضوع را به اهرمی در سیاست داخلی تبدیل کند.
وی به موضوع ائتلاف انتخاباتی در ترکیه اشاره و اظهار کرد: می گویند بیایید به ائتلاف جمهور بپیوندید، اما مگر من دیوانه هستم که زیر بار چنین مسئولیتی بروم.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه عدالت تمل كاراملا اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است