Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شهر‌های اطراف تهران از یک منظر مظلوم واقع شده‌اند، ما به ندرت اتفاق می‌افتد که به این شهر‌ها سفر کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان شهریار ضمن تبریک سال جدید و اظهار امیدواری جهت سالی پرخیر و برکت اظهار داشت: امید است بتوانیم بسیاری از مشکلات و تنگنا‌ها در سال جدید را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه متلاطمی قرار دارد بیان کرد: وضعیت کنونی منطقه ناشی از نابخردی، نادانی و بی‌تجربگی برخی کشور‌ها است، که کشور‌های غربی از جمله آمریکا با سوء‌استفاده از این شرایط به قول خودشان گاو‌های شیرده منطقه را می‌دوشند تا با فروش تجهیزات نظامی خود به آن‌ها سبب درگیری و خونریزی در منطقه شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه رجب باید از خدا بخواهیم که منطقه به سمت آرامش برود، جای شکر دارد که در این منطقه پرآشوب ایران کشور امن و باثباتی است که نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه آرامش و امنیت می‌خواهد و برای این امر نیز هزینه‌هایی پرداخت شده است.

تهدید ایران در منطقه پذیرفتنی نیست

جهانگیری با بیان اینکه اگر کمک ایران نبود وضعیت منطقه بسیار دشوارتر بود و به همین دلیل آمریکا به دنبال ناامن جلوه دادن ایران است تصریح کرد: مردم ایران از سازمان منافقین نفرت زیادی دارند؛ چرا که ۱۷ هزار نفر از مردم این کشور را کشتند و حالا فردی که حقوق‌بگیر آن‌ها بوده، ایران را تهدید می‌کند که این امر پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به بی‌اثر بودن تهدیدات آمریکا گفت: با هیچ کدام از کشور‌های منطقه سر دعوا نداریم، ما سیاست‌های عربستان در منطقه را قبول نداریم، سه سال است که بر سر مردم بی‌گناه یمن بمب می‌ریزند و وقتی ایران اعتراض می‌کند، برای فرافکنی ایران را متهم به تجهیز آن‌ها می‌کنند.

‌معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید قدر امنیت ایران را بدانیم و همه با هم منسجم و متحد جهت پیشرفت کشور باشیم، در سال ۹۷ دولت سیاست‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند، روز گذشته در پردیس از مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان با این پیام که از آن‌ها حمایت می‌کنیم بازدید کردیم، چرا که ما معتقد هستیم که اقتصاد کشور باید از نفت به اقتصاد دانش‌بنیان متکی شود.

روستا‌ها باید تبدیل به کانون‌های امن زندگی با زیرساخت‌های لازم شوند
جهانگیری در ادامه با اشاره به توانمندی جوانان در زمینه‌های گوناگون افزود: امروز روستا‌ها کانون اصلی توسعه کشور و تولید و امنیت غذایی کشور هستند، براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشاورزان و روستا‌های کشور تأمین کننده امنیت غذایی هستند.

وی با اشاره به اینکه روستا‌ها باید تبدیل به کانون‌های امن زندگی با زیرساخت‌های لازم شوند خاطرنشان کرد: باید تمام امکانات پایتخت در دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور فراهم شود، که خوشبختانه اکثر این زیرساخت‌ها در روستا‌ها فراهم شده و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستا‌ها هزینه شده است.

تهدید اصلی کشور مسئله "کمبود آب" است
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید وام با سود پایین ۶ درصد برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها داده شود اظهار داشت: موضوع مهم دیگر در روستا مسئله آب است، واقعیت آب چیزی است که در اختیار داریم و نباید اجازه دهیم به دلیل کمبود آب آینده ایران با خطر مواجه شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه از تهدیدات بیرونی نگران نیستیم بلکه نگرانی ما مسئله آب است ادامه داد: همت وزارت جهاد کشاورزی این است که بهترین شیوه‌های آبیاری را در پیش بگیرد تا هم امنیت غذایی تأمین شود و هم آب مدیریت شود، که یکی از این روش‌ها استفاده از شیوه آبیاری‌های نوین است و دولت در نیز این زمینه کمک می‌کند.

"بسته‌بندی محصولات" دغدغه اصلی صادرات است
وی با اشاره به حمایت ۸۵ درصدی دولت از بخش آبیاری کشاورزی بیان کرد: کشت گلخانه‌ای جز سیاست‌هایی که باید دنبال شود، در عین حال صنایع تبدیلی نیز باید به بهترین شکل اجرا شود، چرا که دغدغه اصلی صادرات محصولات است که باید در زمینه بسته‌بندی تحولی عظیم رخ دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال و اینکه در همه بخش‌ها می‌تواند منشأ تحول قرار گیرد تصریح کرد: در زمینه محصولات کشاورزی این شعار می‌تواند محقق شود، در بسیاری از بخش‌ها بیش از نیاز کشور محصول داریم و نباید هیچ‌گونه واردات محصولات باغی به کشور صورت گیرد تا بلکه صادرات هموار شود.

حمایت از تولید داخلی در سال ۹۷ به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود
جهانگیری افزود: حمایت از تولید داخلی در بخش کشاورزی در سال ۹۷ به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود، به ویژه اینکه شهر‌های اطراف تهران از یک منظر مظلوم واقع شده‌اند، ما به ندرت اتفاق می‌افتد که به این شهر‌ها سفر کنیم، ولی وقتی گزارش داده می‌شود مشاهده می‌کنیم مشکلات بسیاری زیاد است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات شهر‌های اطراف تهران خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم رفت و آمد جمعیت اطراف تهران به پایتخت است، از این‌رو باید حمل و نقل حومه‌ای مورد توجه قرار گیرد که در فروردین‌ماه جلسه‌ای با این محوریت برگزار می‎‌کنیم تا حمل و نقل ریلی این مناطق با سرعت بیشتری پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ساعات گذشته ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در جریان یورش این عناصر به کرانه باختری نیز شدت گرفته است.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی شهر رفح

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی نزدیک تقاطع السامر واقع در شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح تاکنون ۲۲ شهید برجای گذاشته که تعدادی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. در جریان این حملات تعدادی از شهروندان فلسطینی مفقود شده اند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح دست کم ۱۰ خانه مسکونی در این منطقه هدف قرار گرفتند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت به طوری که مناطق شرقی استان رفح در جنوب این باریکه شاهد حمله‌های توپخانه ای اشغالگران صهیونیست بود. شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی بوده است.

جنوب لبنان نیز بامداد امروز مجدداً شاهد یک تجاوز هوایی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی بود به طوری که یک ساختمان در اطراف منطقه طلیا واقع در جنوب بعلبک هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله رژیم صهیونیستی دست کم سه شهروند لبنانی زخمی شدند.

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای از وخامت شرایط زندگی آوارگان فلسطینی در نوار غزه در اثر شدت بارش باران در این باریکه حکایت دارند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شود.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

گلوله باران نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری باعث وقوع درگیری مسلحانه در این منطقه شد.

این عناصر اشغالگر به منطقه جیوس واقع در شرق قلقیلیه و روستای اوصرین در جنوب نابلس نیز یورش بردند. منطقه الخضر واقع در شهر بیت لحم نیز جز مناطقی بود که نظامیان صهیونیست به آنها حمله کردند.

نظامیان متجاوز به اردوگاه عسکر در شهر نابلس نیز حمله کردند. این حملات صهیونیست‌ها باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در شهر نابلس شد.

گردان‌های قدس مستقر در طوباس اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه عناصر رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر اشغالگر در اطراف منطقه الضبابات در کمین نیروهای مقاومت گرفتار و گلوله باران شدند. نیروهای مقاومت حین عقب نشینی عناصر صهیونیست از اردوگاه‌های عسکر قدیم و جدید در نابلس آنها را به گلوله بستند.

حمله گسترده اشغالگران به طولکرم و درگیری با نیروهای مقاومت

این در حالی است که بنا به گزارش شبکه المیادین نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

کد خبر 6097792

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • بمباران سراسر نوار غزه طی بامداد امروز
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود