Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، اخیرا ویدئویی از مصاحبه با "تزرا می" نخست وزیر انگلیس در فضای مجازی منتشر شده که خیلی ها را متعجب کرده است.

 

مجری برنامه خطاب به خانم می می گوید: خیلی از جوان ها رو به شغلی می آورند که نه من و نه شما دوست نداریم انجام دهیم؛ آن ها تصمیم می گیرند پرستار شوند و به جامعه خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اما بنابر آمار کالج سلطنتی پرستاران، آنها از سال 2010، چهارده درصد کاهش دستمزد داشته اند.

 

مجری ادامه می دهد: و همین طور گزارش هایی از کالج سلطنتی داریم که خیلی از آنها آخر هفته مجبورند برای رفع گرسنگی به بانک غذا مراجعه کنند چون پول خرید غذا را ندارند.

 

 

ویدئو/ مصاحبه با خانم تزرا می درباره پرستاران گرسنه در انگلیس

 

نخست وزیر انگلیس از پذیرش این واقعیت طفره رفته و تلاش کرد با ارائه آمار و ارقام، جهت بحث را عوض نماید اما با این جمله مجری مواجه شد: اما ما الان پرستارانی داریم که به سراغ بانک غذا می روند. این مطمئنا درست نیست.

 

خانم می، باز هم به بیان کلیات می پردازد و با این جمله روبرو می شود: اما مشکل همینجاست که درحال حاضر آنها پول تامین غذایشان را ندارند.

 

تلاش های بعدی مجری هم فایده ای نداشت و نخست وزیر، حاضر به پذیرش این مشکل و عذرخواهی نشد؛ رویکردی که در برنامه دیگر تلوزیونی انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته و از اینکه "تزرا می، ادب، احترام و تواضع مورد انتظار در قبول این واقعیت را از خود نشان نداد" ابراز تاسف شده است.

 

جام نیوز یادآوری می کند که هدف از انتشار این خبر، نادیده گرفتن یا کم توجهی به مشکلات اقتصادی مردم کشور خودمان نیست که در گزارش هایی متعدد سرویس اقتصادی به آن پرداخته و خواهیم پرداخت.

 

هدف ما توجه به یک موضوع رسانه‌ای است که می تواند در شناخت رسانه های فارسی زبان انگلیس که با بودجه دولت این کشور فعالیت می کنند، مفید باشد.

 

مشکل اینجاست که چرا در رسانه هایی مانند بی بی سی و من و تو که از لندن برای مخاطبان فارسی زبان برنامه می سازند، اثری از انعکاس مشکلات مردم انگلیس نیست و برعکس تلاش می کنند زندگی در انگلیس و اروپا را چنان رویایی جلوه دهند که مخاطب، آن را با "بهشت برین" اشتباه بگیرد؟!

 

در روزهای اخیر تمرکز این دو شبکه بر افزایش قیمت دلار در ایران و تلاش برای بزرگنمایی هرچه بیشتر مشکلات اقتصادی ایران بوده است اما در مورد انگلیس، کاملا برعکس عمل کرده اند.

 

همه این ها درحالی است که حداقل انتظار از رسانه های مدعی آزادی بیان و انتقال صحیح اطلاعات، این است که واقعیت را آنگونه که هست به مخاطب ارائه دهند نه اینکه به ابزاری برای تامین اهداف سیاسی اسپانسرهای مالی خود تبدیل شوند.

 

111

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: من و تو من و تو جام نیوز پرستار بی بی سی انگلیس رسانه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا