Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@04:49:58 GMT

هشدار جدی برای آیفون بازها؛ کدهای QR را اسکن نکنید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۱۷۴۴

دیجیتال ترندز گزارش داد، اشکالات رایج در سیستم عامل iOS ۱۱ آنچنان تکراری شده اند، که گویی تمامی ندارند . با این وجود جدیدترین مشکل این سیستم عامل را می توان مشکل کد QR در برنامه دوربین دانست.

گرچه برخی مدعی بودند این مشکل از تاریخ ۱۹ سپتامبر تنها در موبایل های مجهز به نسخه بتای عمومی وجود داشته اما روشن است که حتی نسخه نهایی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار جدی برای آیفون بازها/کدهای QR را اسکن نکنید/سایت های مخرب در کمین هستند

اشکال کد QR در برنامه دوربین می تواند شما را به وب سایت های مخرب منتقل کند. اما دقیقا چگونه ؟ با استفاده از iOS 11، می توانید کدهای QR را با برنامه دوربین خود اسکن کنید و سپس بر روی آگهی بنر برای کد ضربه بزنید. اما براساس گزارش های کاربران ، یک اشکال در سیستم عامل به کاربر اجازه می دهد که URL را تغییر داده و به آن تغییر مسیر دهد. در نتیجه این کدها به جای انتقال به سایت اصلی وارد سایت هایی می شوند که می توانند بسیار خطرناک باشند .

برای مثال نشانی اینترنتی تعبیه شده در کد QR «https: //xxx@facebook.com: 443@infosec.rm-it.de/» است، اما اگر شما سایت را باز کنید، با کد« «https: // infosec.rm-it.de/ " رو به رو می شوید .

به گزارش انتخاب، کارشناسان امنیتی گفته اند اشکال مذکور در گزارش امنیتی تیم اپل در دسامبر 2017 گزارش شده است. اما از تاریخ 26 مارس 2018، مسئله کد QR هنوز حل نشده است.تا زمانی که اپل آپدیت نرم افزاری را برای رفع این اشکال منتشر کند، توصیه می شود استفاده از این ویژگی را در برنامه دوربین متوقف کنید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)