Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم مهم روز اول مهرماه پاسداشت هنرمندان و اهالی ایثار و مقاومت با حضور هنرمندانی همچون؛ علی نصیریان، بیژن نوباوه، سردار غیب پرور، فرمانده بسیج مستضعفین، علیرضا داوود نژاد، علیرام نورایی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، رسول نجفیان، مهدی فقیه، پرویز شیخ طادی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین مهدویان، ابوالقاسم طالبی و خانواده های شهدا .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم از تعدادی هنرمندان عرصه دفاع و مقاومت تجلیل شد.

در این مراسم از افرادی همچون محمد خزاعی برای تهیه کنندگی «به وقت شام» و «امپراطور جهنم»، سعید ملکان برای تهیه کنندگی فیلم «ویلایی‌ها»، ابراهیم حاتمی‌کیا برای کارگردانی فیلم‌های «به وقت شام» و «بادیگارد» و منیر قیدی برای کارگردانی فیلم «ویلایی‌ها»، بهروز شعیبی برای کارگردانی فیلم «سیانور»، محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز»، محمدعلی باشه آهنگر برای کارگردانی فیلم «سرو زیر آب»، پرویز شیخ طادی برای کارگردان فیلم «امپراطور جهنم» و ابوالقاسم طالبی برای کارگردانی فیلم «یتیم خانه ایران»، طناز طباطبائی برای ایفای نقش درخشان در فیلم «ویلایی‌ها»، علی نصیریان برای ایفای نقش در فیلم «امپراطور جهنم» و علیرام نورایی برای ایفای نقش در فیلم «یتیم خانه ایران».

- مجمع عمومی عادی انجمن صنفی مدیران تولید سینما عصر سه شنبه 11 مهر ماه، با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار شد. طبق دستور جلسه این مجمع، گزارش مالی توسط بازرس و خزانه‌دار ارائه و تصویب شد. سپس رأی‌گیری برای انتخاب بازرس صورت گرفت و یونس صباحی با اکثریت مطلق آرا به عنوان بازرس اصلی و ناصر مقدس به عنوان بازرس علی البدل انجمن صنفی مدیران تولید سینما به مدت یک سال انتخاب شدند.

- در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که روز 15 مهرماه در سازمان سینمایی برگزار شد محمد مهدی حیدریان اعضای این شورا را انتخاب کرد که این افراد هستند: علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ نيا و ابراهیم داروغه زاده از اعضای شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند.

- روز 24 مهرماه اتفاق خوبی برای سینمای ایران رخ داد. فیلم خاطره انگیز «بچه‌های آسمان» در جمع ۲۵۰ فیلم برتر جهان قرار گرفت. این فهرست در سایت معتبر imdb منتشر شده است و «بچه های آسمان» دومین فیلم ایرانی است که در این فهرست قرار دارد. این دومین فیلم ایرانی بعد از«جدایی نادر از سیمین» است که در این فهرست قرار می گیرد.  «بچه‌های آسمان» فیلمی ایرانی به کارگردانی مجید مجیدی محصول ۱۳۷۵ است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و جامعه قرار گرفت و باعث شناخت جامعه غرب از مجیدی شد. بچه‌های آسمان اولین فیلم ایرانی است که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شده بود و همچنین چهار جایزه از جمله جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال را به دست آورد.

- ماه مهر به دلیل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم سازان کوتاه زمانی مهم است. محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی درباره اهمیت فیلم‌های کوتاه در در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: فیلم کوتاه بنا نیست صرفا به سینما کمک کند، فیلم کوتاه آینده صنعت تصویر جهان و از جمله ایران است؛ ولی اگر ما می‌خواهیم در حوزه بین‌المللی و داخلی از پیام تصویری سهمی داشته باشیم، باید از این حوزه بهره ببریم.

در روزهای پایانی مهرماه 97 شایعه ازدواج دو چهره معروف فضای مجازی را در برگرفت. سحر دولتشاهی و همایون شجریان بارها در مراسم های مختلف با یکدیگر دیده شدند و شایعه ازدواج آنها در فضای مجازی پیچید. خبری که تا به امروز هنوز تایید و یا تکذیب نشده است.

- روز سی ام مهرماه روزی مهم برای سینمای ایران بود. به استناد تبصره ماده شش آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدئو، صدور پروانه نمایش آنها، مصوب جلسه ۱۹ مرداد ماه ۸۲ هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان امور سینمایی به موجب حکمی؛ کمال تبریزی نویسنده و کارگردان سینما، محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده سینما، حسین کرمی رئیس مرکز نمایشی سیما، حسن خجسته معاون سابق صدای سازمان صدا و سیما و نایب رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امیر خوارکیان رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد احسانی‌ مدیر شبکه نسیم و معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما و مجيد رضابالا فيلمنامه نويس از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه نمایش آثار سینمایی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟

نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص حرف و حدیث‌هایی که در خصوص دیدار روز گذشته تیمش مقابل نساجی و صحبت‌هایی که از شب گذشته در فضای مجازی در خصوص تبانی محمد ربیعی و تیم ذوب‌آهن مطرح شده بود، اظهار کرد: من به دنبال آرامش تیمم و باشگاهم هستم و ته این صحبت‌ها همراه با تیتر‌هایی می‌شود که به سود تیمم نیست. هر کسی درباره بازی دیروز تیم ما و سرمربی‌مان حرفی زده خودش و خدایش می‌داند. دیروز تیم ذوب‌آهن ۹ بازیکن خودش را به خاطر مصدومیت و محرومیت نداشته و فهرست مصدومان و محرومان هر تیم قبل از برگزاری هر دیداری مشخص است و اصلاً این صحبت که آقای ربیعی گفته تیمش مصدوم و محروم زیادی دارد ربطی به نتیجه بازی ندارد، چون عین واقعیت را گفته است.

مگر حرف‌های ربیعی حقیت ندارد؟

وی ادامه داد: محمد ربیعی در بازی با نساجی دستش خیلی خالی بود. بازیکنانی داریم که رباط صلیبی از دست دادند، دو بازیکن ما برای سربازی به ملوان رفتند، وقتی سرمربی تیمش کمبود بازیکن دارد و روی اتفاق دو گل خورده، چه دلیلی دارد که انگ تبانی می‌زنند؟ من خودم دروازه‌بان بودم و صدبرابر بدتر از گل‌هایی که دیروز پارسا جعفری خورد را در دورانی که بازی می‌کردم خوردم. گلر‌های دیگری بودند که از این دست گل‌ها و بدتر از آن را خوردند. اینکه گفته‌اند ربیعی درباره مصدومان و محرومان تیمش گفته مگر حقیقت ندارد. آرش قادری، پوریا آریاکیا، سبحان خاقانی و نادر محمدی رباط صلیبی از دست دادند و همه تیم‌های رقیب مطلع هستند. مگر دروغی گفته شده، حبیب فرعباسی و جلال مداحی برای سربازی به ملوان نرفتند؟ سجاد آشوری هم به تراکتور رفت. محمدرضا سلیمانی و سعید باقرپسند جدا نشدند؟ محمدجواد محمدی و گریگول چابرادزه هم بازی با تراکتور مصدوم شدند.

تبانی علائم و راه تشخیص دارد

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: محمد ربیعی باید از کدام بازیکنان استفاده می‌کرده وقتی تیم این قدر با کمبود بازیکن مواجه بوده، مجبور شده از بازیکنان جوان استفاده کند، دیروز ربیعی بازیکن ۱۷ ساله بازی داده است. محمد هادی باغبان برای اولین بار به میدان رفته است. تبانی علائم و راه تشخیص دارد. نه آقای ربیعی و نه بنده در چنین فضایی نبوده و نخواهیم بود. غیر از بازی جوانمردانه و شرافتمندانه فکری نکرده‌ایم. آخر چه نفعی برای ما داشته و مگر شرف، حیثیت و آبروی خود را یکی دو روزه پیدا کرده‌ایم؟ من از سال ۱۳۶۷ در این فوتبال هستم. محمد ربیعی بیش از ۲۰ سال است در فوتبال کار کرده و فردی شناخته شده برای جامعه فوتبال است. عباس دارابی سرپرست تیمی بوده که علی دایی بازیکن و سرمربی آن بوده است. مرتضی موسوی زنوز رئیس هیئت مدیره ما بیش از ۳۰ سال است در فوتبال حضور دارد.

 با قساوت قلب دیگران را قضاوت نکنید

وی تأکید کرد: آدم‌های بزرگی در باشگاه ذوب‌آهن هستند. ما بازی را روی نتیجه باختیم. گل اول را زودهنگام خوردیم، پارسا جعفری جوان است و در خیلی بازی‌ها دروازه ذوب‌آهن را نجات داده است. پای گلر جوان می‌ایستیم. امروز باید کنار محسن فروزان و پارسا جعفری باشیم. دوباره به اواخر فصل نزدیک شدیم و بحث تبانی داغ شد. تیمی که ما را به تبانی متهم می‌کند آنجایی که پشت سر هم سرمربی و مدیر عوض می‌کرد و پول بازیکن تیمش را نمی‌داد و هزار جور کم و کاستی برای بازیکنانش می‌گذاشت باید فکر آخر فصل را هم می‌کرد. می‌آمدید و به تیم خود وجاهت و صلابت می‌دادید تا در آخر فصل که مشکل بقا دارید با قساوت قلب دیگران را قضاوت نکنید. این کار‌ها درست نیست و مجموعه ذوب‌آهن پاک است. نساجی بهتر از ما بازی کرد و فعل خواستن را بهتر صرف کرد. برای نیفتادن خیلی بیشتر از توان‌شان جنگیدند.

دم از دینداری و شرافت نزنید

نکیسا تصریح کرد: جنس محمد ربیعی برای چیدن ترکیب مدنظرش جور نبود. دستش خالی بود، در یک پست دو تا سه بازیکن داشت در یک پست بازیکن نداشت. ربیعی ناچار شد بازیکن جوان تیم امید ما را در پست پیستون راست استفاده کند. ربیعی یار نداشته و چه کار می‌توانسته بکند؟ فرهنگ زشتی است هر وقت به انتهای فصل نزدیک شدیم برای آنکه خودمان را جلوی تماشاگران‌مان لانسه کنیم (خوب جلوه بدهیم) و بخواهیم اشتباهات‌مان را پوشش دهیم به دیگران انگ تبانی بزنیم و رو به مسائلی برویم که اصلاً قشنگ نیست و از آن طرف دم از دینداری و شرافت و وجدان بزنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی