Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@17:35:26 GMT

افتتاح 10 پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۷۹۲۵

افتتاح 10 پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برنامه های پارک علم و فناوری در سال 97، اظهار داشت: این برنامه ها با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری سازی و خدمات مالی تدوین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صاحبان ایده و کارآفرینان برای پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی نیاز دارند تا بتوانند ایده های اولیه خود را به محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به ضرورت کارآفرینی برای تبدیل ایده و دانش به ثروت، اقدام به راه اندازی مراکز رشد، شتابدهنده و پارک های علم و فناوری کرده است.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: افتتاح 10 پارک در سطح کشور، راه اندازی اکوسیستم کارآفرینی، استقرار 190 شرکت دانش بنیان و صاحب ایده فناور، راه اندازی سامانه های ارزیابی شرکتها، مدیریت یکپارچه پارک های کشور و واحد توسعه بازار بین المللی و راه اندازی دفاترTTo از برنامه های جذب و توسعه است.

دکتر موسی خانی با تأکید بر عقد قرارداد با شرکت های مستقر، اظهار داشت: طراحی الگوی مدارس مهارت محور برای مدارس سما، طراحی الگوی تبدیل واحدهای آموزشی به شاخه های کارآفرینی و طراحی برنامه حمایتی برای زنان کارآفرین در اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بومی سازی دانش کسب و کار، تربیت نیروی کارآفرین و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی کسب و کار از برنامه هایی است که برای آموزش در نظر گرفته شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره ارائه خدمات تجاری سازی، گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی در سطح استانی و ملی، تدوینGIS امکان سنجی و شناسایی توانمندی های بالقوه استان ها، راه اندازی رسانه تخصصی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و مشارکت و حضور فعال در رویدادهای بین المللی از خدمات تجاری سازی است.

دکتر موسی خانی راه اندازی صندوق سرمایه گذاری با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی را از خدمات مالی عنوان کرد و گفت: همچنین ارائه تسهیلات مالی به شرکت های متقاضی و راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی با مشارکت بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاهی، تعداد قابل توجه دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیأت علمی، تعدد مراکز رشد، وجود واحدهای بین المللی برای ورود به بازارهای جهانی را از مزیت های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: در اختیار داشتن صندوق پژوهش، فناوری و سرمایه گذاری خطر پذیر غیردولتی، نبود منع همکاری برای ورود سرمایه گذاران خصوصی با توجه به غیردولتی بودن و تصمیم گیری سریع با توجه به چابک بودن نظام مدیریتی از دیگر امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست پارک علم و فناوری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل در اختیار داشتن ظرفیت های منحصر به فرد می تواند به سرعت جایگاه واقعی خود را در اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی براساس فناوری های جدید به دست آورد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید