Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - استاندار گيلان گفت: اتصال بارانداز راه آهن آستارا به منطقه ويژه اقتصادي بندر اين شهرستان به طور هشت کيلومتر را به منظور فعال شدن حمل و نقل ريلي، جاده اي و دريايي پيگيري مي کنيم.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري در حاشيه آئين افتتاح مرحله نخست اتصال خط ريلي ايران به آستاراي جمهوري آذربايجان در شهرستان آستاراي استان گيلان افزود: معافيت گمرکي، تسهيل ورود و خروج کالا و ايجاد کسب و کار پايدار از مزاياي مناطق ويژه اقتصادي است و سرمايه گذاران و تاجران از آن استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: راه آهن آستارا-آستارا باعث کاهش مسير، زمان و هزينه حمل و نقل خواهد شد و اين شهرستان را به کانون اقتصادي منطقه تبديل خواهد کرد.
سالاري بيان کرد: مشکلات تملک اراضي طرح ريلي رشت- آستارا را نيز حل خواهيم کرد تا اين طرح براي تکميل کريدور شمال -جنوب آماده شود.
جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در ابتداي سال 1395 به منظور توسعه همکاري هاي اقتصادي، به ايجاد ارتباط ريلي متعهد شده بودند و در سال گذشته با تحقق آن، قطارهاي جمهوري آذربايجان و روسيه، عبور آزمايشي خود را از راه آهن آستارا-آستارا تجربه کردند و روز گذشته (سه شنبه) با حضور مسئولاني از ايران و جمهوري آذربايجان، مرحله نخست اين راه آهن و پايانه آن افتتاح و عمليات ساخت انبار غلات بارانداز راه آهن آستارا آغاز شد.
بندر مرزي آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان، با جمهوري آذربايجان 38 کيلومتر مرز خاکي و 15 کيلومتر مرز آبي دارد و گمرک اين شهرستان از مبادي مهم صادرات و واردات کشور است.
7105/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا