Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، مناطق دیدنی سیستان و بلوچستان به ویژه سواحل چابهار و کنارک در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سالهای گذشته مورد استقبال بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت

  این شهرهای بندری زیبا دارای جاذبه های دیدنی طبیعی زیادی است که گردشگران را به خود جذب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر موقعیت ویژه این بندر از نظر اقتصادی و صنعت ماهیگیری و شیلات این منطقه از نظر گردشگری هم مورد توجه علاقمندان به مناطق ساحلی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جاذبه سواحل اقیانوسی جنوب سیستان و بلوچستان هم گردشگران جای جای کشور  رو به سمت خودش کشیده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این شهر بندری دارای دیدنی ها و جاذبه های طبیعی زیادی است که چشم انداز زیبایی برای منطقه بوجود آورده است. وجود چشمه ها، غارها، طبیعت زیبا در کنار ساحل دل انگیز و آرامش بخش شهر بندری کنارک این شهر را هر چه زیباتر کرده است. یکی از این جاذبه های دیدنی گل فشان است. در زمینی صاف در ۲۰ کیلو متری روستای کهیر سه تپه کوچک به ارتفاع ۵۰ متر دیده می شود که گل فشان نام دارد.

این پدیده زیبا بر اثر عوامل مرفولوژیکی پدید آمده و نشان دهنده فعالیت های تکنونیکی این منطقه است. از این تپه، گلی خارج می شود که به رنگ خاکستری است. . دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی شامل چشمه شور عین ، چشمه گواتر،ترومپک چشمه ای واقع در روستای شمه سر ، غار طبیعی کل بی بانک در روستای حیدرآباد ، غار گواتگل در روستای شمه سر ، دریا و امواج زیبا و دلفریبش ، بندر ماهیگیری پزم تیاب ، ساحل این بندر که به شکل پلاژ و ماسه ای است ، دماغه پزم، این دماغه شبیه نهنگ است ، خانه قدیمی آریان خان تنها اثر ثبت شده در شهرستان کُنارک است ، زیارتگاه زیارت حاج حسین، بنایی گنبدی شکل است ، و زیارتگاه زیارت شیخ فرج

صنایع دستی شهر بندری کنارک هم وزن دوزی یا بلوچی دوزی ،  حصیربافی، صدف کاری، طلا سازی، لنج سازی و توربافی، و صدف کاری می باشد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رومشکان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛لرستان سرزمين جاذبه های رنگارنگ گردشگری،با فراهم شدن امکانات و زيرساختهای گردشگری در آستانه سال جديد،برای ميزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی آماده می شود.
 شهرستان رومشکان با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 100 گل والی زیبا و دیدنی در رقابت های لالیگا / فیلم
  • جذابیت‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری میزبان گردشگران
  • رامسر با جاذبه‌های گردشگری مقصد مسافران نوروزی
  • فوران بزرگ‌ترین گل‌فشان کشور در سیستان‌وبلوچستان
  • بزرگ‌ترین گل‌فشان کشور در سیستان‌وبلوچستان فوران کرد
  • قابلیت‌ها و مزیت‌های استان گلستان برای توسعه گردشگری
  • آغوش مازندران برای بهار/ از شهر پله ای تا جادوی سورت
  • جاذبه‌های گردشگری کیش در قاب خاطرات مسافران نوروزی
  • رومشکان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
  • فعالیت بزرگترین گلفشان کشور در بندر کنارک