Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی فدرال در ایالت نیویورک آمریکا درخواست دولت عربستان سعودی برای مختومه شدن پرونده ارتباط دولت سعودی با  حادثه تروریستی 11 سپتامبر را رد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "جورج دانیلز" قاضی دادگاه منهتن نیویورک با صدور حکمی درخواست دولت سعودی را رد کرده و با اشاره به اینکه طرح اتهامات علیه ارتباط دولت سعودی با تروریست‌های حادثه 11 سپتامبر دارای بنیانی منطقی هستند، تاکید کرده که دادگاه بر اساس قانون " جاستا" – قانون عدالت علیه حامیان  تروریسم مصوب 2016-  صلاحیت رسیدگی به اتهام ارتباط دولت سعودی با حادثه 11 سپتامبر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جورج دانیلز" قاضی منطقه منهتن نیویورک

15 تروریست از 19 تروریستی که حادثه تروریستی 11 سپتامبر را در آمریکا رقم زدند، از اتباع دولت سعودی بودند. دولت عربستان سعودی اما هر گونه ارتباط خود با تروریست ها را رد می‌کند؛ ادعایی که پیشتر در گزارش ویژه کنگره آمریکا از علل و عوامل حادثه 11 سپتامبر به طور مبسوط مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 10 سال بخش‌هایی از این گزارش که به ارتباط دیپلمات‌های سعودی با برخی از تروریست‌ها مربوط بود، در آرشیو بایگانی کنگره آمریکا خاک می‌خورد اما دو سال پیش این بخش‌های سانسور شده گزارش حادثه 11 سپتامبر منتشر شد و این مساله خشم مقامات سعودی را برانگیخت.

هم اکنون بیش از 25 هزار نفر از مصدومان و بازماندگان بیش از 3 هزار قربانی حادثه تروریستی 11 سپتامبر و نیز شرکت‌های بیمه که شاکیان اصلی پرونده 11 سپتامبر هستند، در انتظار دریافت میلیاردها دلار غرامت هستند و انتظار می‌رود در صورت رسیدگی به پرونده در راستای قانون تازه مصوب" جاستا" ، دادگاه در نهایت در حکم خود دولت سعودی را به خاطر ارتباط با تروریست‌های رقم زننده حادثه 11 سپتامبر به پرداخت میلیاردها دلار غرامت ملزم کند.

قاضی دادگاه در شرایطی درخواست وکلای دولت سعودی برای مختومه کردن پرونده دست داشتن دولت سعودی در حملات 11 سپتامبر را رد کرده که "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی برای انجام یک دیدار رسمی طولانی – نزدیک به 3 هفته‌ای – در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد.

گفتنی است دولت آمریکا از اجرای قانون جاستا حمایت نمی‌کند و آن را بر خلاف منافع ایالات متحده آمریکا می‌داند و حتی باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا این قانون را وتو کرد اما با تلاش لابی بازماندگان 11 سپتامبر در بازگشت دوباره این قانون به کنگره، دو مجلس قانونگذاری آمریکا با اکثریت دو سوم آرا این طرح را دوباره تصویب کرده و تبدیل به قانون لازم الاجرا کردند.

 

 

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین