Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پادگان دوکوهه محفل عشاقی است که با خون خود تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کردند، شهدایی که جان دادند تا خاک به دشمن ندهند، شهدایی که خون دادند تا از انقلابی دفاع کنند که برپایه آموزه های اسلام با هدایت های حکیمانه امام خمینی (ره) برپا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پادگان دوکوهه پر از پرستو های عاشقی بود که با شاهراه شهادت به معبود خود رسیدند، انسان هایی که گرچه آموزش های نظامی در دانشگاهی ندیده بودند، اما توانستند استراتژیست های نظامی را در 8 سال جنگ مبهوت خود کنند. دوکوهه پادگانی است که نشان از بی نشان ها دارد و عاشقان را به محفل خود دعوت می‌کند.

حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد علاوه بر این که مروری بر زندگی این فرماندهان شهید والا مقام دوکوهه داشته باشد، یاد و خاطره این شهیدان را زنده نگه دارد و نسل جدید نیز با اسطوره‌های هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

سردار عشق

حسین خرازی در سال 1336 در محله کوی کلم در خانواده ای بصیر و مذهبی به دنیا آمد، عشق و علاقه حسین به مسائل دینی منجر شد که در دامان اسلام رشد کرده و همواره نماز خود را از کودکی در مسجد و به جماعت اقامه کند و به دلیل صدای زیبایی که داشت به مکبری بپردازد.


حسین در دوران رژیم طاغوت با وجود خفقان و مقابله رژیم شاهنشاهی با انقلابیون در جلسات سیاسی و روشنگری شرکت می‌کرد؛ وی به مطالعه کتب سیاسی و مذهبی علاقه ویژه داشت و با رژیم پهلوی به مقابله می‌پرداخت.

حسین خرازی بعد از آنکه دیپلم خود را در سال 1355 اخذ کرد، برای انجام خدمت سربازی به مشهد اعزام شد، در آنجا نیز در محافل مذهبی و بصیرت افزایی مشارکت فعال داشت و سال 57 با اعلام امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان ها به همراه برادرش از پادگان فرار کرد.

جوان انقلابی، دفاع انقلابی

دشمن که از پیروزی انقلاب اسلامی خشمگین بود سعی می‌کرد کشور را رو به التهاب برده و به نظام نوپای اسلامی ایران ضربه بزند، یکی از این دشمنی ها به راه انداختن آشوب کردستان بود، حاج حسین خرازی بعد از رشادت هایی كه در آزاد سازی شهر سنندج به همراه شهید رضاییان فرمانده قرارگاه تاکتیکی حمزه از خود نشان داد، در سمت فرماندهی گردان وارد عمل شده و نقش برجسته ای در آزادسازی شهرهای دیگر كردستان از قبیل دیواندره، سقز، بانه، مریوان و سردشت  از خود نشان داد.

حمله صدام به ایران

با اعلام جنگ از سوی رژیم بعث عراق علیه ایران حاج حسین به جبهه های جنگ رفت ، حسین خرازی فرمانده اولین خط دفاعی بود که در جاده آبادان - اهواز با وجود کمبود شدید امکانات و تسلیحات تشکیل شد، اما نه ماه در مقابل بعثی ها دفاعی جانانه کرد و در عملیات شکست حصر آبادان با فرماندهی هوشمندانه خود توانست دو پل استراتژیک حفار و مارد را که عراقی ها بر روی کارون نصب کرده بودند و به وسیله آن آبادان را محاصره کردند به تصرف درآورد.

در آزاد سازی بستان حاج حسین خرازی با دور زدن دشمن از چزابه و تپه های رملی بعثی ها  را در شمال منطقه بستان محاصره کرد و پس از این عملیات بود که تیپ امام حسین (ع) رسمیت یافت.

نقش حسین خرازی در عملیات بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر منجر شد برجسته بود ،به گونه ای که یگان او جزو اولین لشکرهایی بود که از رود کارون عبور کرده و به جاده اهواز - خرمشهر رسید، شهید خرازی در عملیات های دیگر همانند رمضان، والفجر مقدماتی ، والفجر 4 و خیبر در سمت فرماندهی لشکر14 امام حسین (ع) با درایت فرماندهی کرد.

 شهیدی که هیچ گاه حاضر به عقب نشینی نمی‌شد

شهید خرازی در عملیات خیبر که با حمله وحشیانه دشمن همراه بود حاضر به عقب نشینی نشد، تا اینکه یکی از دستانش بر اثر اصابت ترکش قطع شد و جسم زخمی او را به عقب آوردند. لشکر14 امام حسین (ع) به فرماندهی شهید خرازی در عملیات والفجر 8، توانست لشکر گارد ریاست جمهوری عراق را شکست دهد و در منطقه فاو و کارخانه نمک پیروزی های چشمگیری را به دست آورد؛ در عملیات کربلای 5 نیز لشکر امام حسین (ع) با عبور از خاکریزهای پشت نهر جاسم که از کنار اروند رود تا جنوب کانال ماهی ادامه داشت شکست سختی به عراقی ها وارد کرد.

در عملیات كربلای 5 در جلسه‌ای با حضور فرماندهان گردان ها و یگان ها از آنان بیعت گرفت كه تا پای جان ایستادگی كنند و گفت: هركس عاشق شهادت نیست از همین حالا در عملیات شركت نكند، زیرا كه این یكی از آن عملیات های عاشقانه بوده که از حساب‌های عادی خارج است.

حساسیت نسبت به بیت المال

حاج حسین نسبت به بیت المال حساسیت فراوانی داشت و می‌گفت: وسایل و امکاناتی را که مردم مستضعف در این دوران سخت زندگی جنگی تهیه می‌کنند و به جبهه می‌فرستند بیهوده هدر ندهید. حاج حسین یك عارف به تمام معنا بود، هیچ گاه بدون وضو نبود و نمازهایش توام با گریه و ناله به درگاه خدا بود و نماز شبش ترك نمی‌شد.

آسمانی شدن سردار

سرانجام سردار شهید حسین خرازی دلاورمرد جنگ در هشتم اسفند ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 بر اثر خمپاره ای که در نزدیکی اش منفجر شد به یاران شهیدش پیوست.

پشتیبان ولایت فقیه باشید

 شهید خرازی در وصیت نامه خود خطاب به مردم ایران می گوید: از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند. راه شهدای ما راه حق است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی

به گزارش «تابناک»، سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم. 

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی