Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:55:03 GMT

خدمات نوآورانه بانک شهر موجب رضایتمندی مردم در نوروز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۵۲۵۹

خدمات نوآورانه بانک شهر موجب رضایتمندی مردم در نوروز شد

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات نوآورانه و الکترونیک بانک شهر در تعطیلات نوروزی موجب رضایتمندی مردم و مسافران و حل مشکلات مالی آنها در تعطیلات شده لست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، سیده حمیده زرآبادی با اشاره به فعال بودن بخش خدماتی اقتصاد ایران در ایام نوروز، گفت: ایام نوروز اگر چه روزهای تعطیل محسوب می‌شود اما بخش خدماتی اقتصاد ایران در این روزها نه تنها تعطیل نیست، بلکه در حال ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مردم است که در این میان توجه ویژه بانک شهر، به خصوص جناب آقای دکتر پورزرندی مدیرعامل این بانک، به توسعه بانکداری الکترونیک باعث شده تا شهروندان و مسافران نوروزی خلاءی به عنوان تعطیلات نوروزی احساس نکنند و امور مختلف بانکی خود را در ایام نوروز نیز به سادگی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات صورت گرفته در چند سال گذشته مانند خدمات نوآورانه، راه اندازی پیشخوان‌های شهرنت، تبلیغات مناسب و هوشمندانه، تسریع در ارائه خدمات بانکی به شهروندان و همچنین توجه به بانکداری الکترونیک در ایام نوروز از مواردی است که در افزایش اعتماد عمومی به این بانک موثر بوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این که توجه به بانکداری الکترونیک از مهم ترین ویژگی های بانک شهر به شمار می رود تصریح کرد: توجه به نیاز روز جامعه و همچنین بالا بردن سرعت و کیفیت در ارایه خدمات به مراجعین، بستری ایجاد کرده که مردم اعتماد بالایی به بانک شهر داشته باشند و این مسئله قطعا یک اتفاق نسیت، بلکه محصول نگاه تخصصی و داشتن برنامه ای کلان و آینده نگر است.

وی تصریح کرد: بدون تردید پاسداری از اعتماد مردم به بانک شهر، وظایف مدیران این مجموعه را بیشتر از پیش می کند و خوشبختانه امروز می بینیم که بانک شهر در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی و گردشگری حضوری فعال دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نظرسنجی ها و کسب موفقیت های مختلف از جمله جایگاه نخست در شبکه های اجتماعی، برگزیده شدن به عنوان محبوب‌ترین بانک خصوصی کشور در چهارمین جشنواره «بانک محبوب من درسال ۹۶ »نشان از اعتماد و استقبال مردم نسبت به ارایه خدمات از سوی مجموعه بانک شهر دارد و امید است بانک شهر در سال آینده با توسعه بانکداری الکترونیک و حفظ و ارتقای جایگاه و افزایش اعتماد عمومی بیش از پیش رضایت مردم را جلب کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک یادآورشد: بانک شهر همواره تعامل کارآمد و راه گشایی با مجموعه های مدیریت شهری دارد و از جمله سیاست های این مجموعه یاری رسانی به مدیریت شهری است که در این میان تامین مالی پروژه های عمرانی، اجرای طرح های نوسازی و بهسازی، ارتقاء حمل و نقل عمومی، ریلی، جاده ای از مهم‌ترین اهداف اجرایی بانک شهر در تعامل با مدیریت شهری است که در نهایت منجر به رضایت مندی بیشتر شهروندان می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی

صبح روز گذشته (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برات الکترونیکی که مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در رابطه با آن گفت: روش‌های نوین تامین مالی به ویژه روش‌های تامین مالی تعهدی اهمیت دارد که برات الکترونیکی هم از جمله همین روش‌ها است. در شرایط کنونی که کنترل مقداری ترازنامه انجام می‌شود برات الکترونیک به عنوان یک ابزار کارا مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، اتفاق می‌افتد.

در ادامه هم سید علی روحانی، معاون سیاست گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در شرایطی که ما سیاست کنترل رشد ترازنامه را در پیش گرفتیم، اتخاذ سیاست‌ها و روش‌های تامین مالی هدفمند و هدایت شده در زنجیره تامین به شدت اهمیت دارد و برات الکترونیک یکی از ابزار‌های مورد استفاده در این مورد است ابزار‌های تامین مالی نوین هم هدف کنترل رشد نقدینگی را محقق می‌کند و هم به بهبود رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.


اما سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده و تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند در همین راستا هم رحمت‌الله اکرمی، خزانه‌دار کل کشور گفت: بهمن ۱۴۰۰ بحث سفته و برات الکترونیکی را رونمایی کردیم، اما شاید بعضی سوال کنند که مراسم رونمایی از برات چیست؟ ابزار امروز کار تکراری نیست؛ زیرا برات الکترونیکی که قبلاً رونمایی شده، در حال حاضر برای تامین مالی کل زنجیره تامین طراحی شده است.

او در ادامه افزود: همچون همه مواردی که به وجوه و اوراق باز می‌گردد کار خزانه‌دار الکترونیک کشور، انتشار این سند تامین مالی است این ابزار با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و بانک‌های عامل و مهم‌تر از همه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شده است.

خزانه‌دار کل کشور با تاکید بر اینکه تامین مالی زنجیره تولید یک رویکرد جدید در تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: اگر از این ابزار به خوبی استفاده شود رشد بالای اقتصادی را در پی خواهد داشت. تفاوت روش برات الکترونیک با روش‌های سنتی، توجه به مدیریت ریسک است که بانک عامل به عنوان پرداخت کننده سند به آن اشراف دارد.

اکرمی می‌گوید: همیشه این نگرانی وجود داشته که کسی که تسهیلات را می‌گیرد ممکن است نتواند آن را بازپرداخت کند. ابزار برات الکترونیک، اما در تمام زنجیره‌های تولید می‌تواند این ریسک را برطرف کند. مسئله دیگر این بود که تا پیش از این تمام زنجیره‌های تولید متقاضی گرفتن تسهیلات از شبکه بانکی بودند، اما با انتشار برات الکترونیک تنها یک بار این سند برای تمام زنجیره صادر می‌شود برات الکترونیکی همچون اوراق دولتی هیچ ریسکی ندارد؛ بنابراین ریسک نکول در این سند تامین مالی صفر است.

برات الکترونیکی ابزاری با هدف تامین مالی بخش تولید 

در ادامه هم سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در رابطه با دیگر مزایای برات الکترونیکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم همانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

او افزود: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری