Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان دستور اعمار آرامگاه ابوریحان بیرونی در ولایت غزنی را صادر کرد.

وی طی صحبت با وزیر اطلاعات و فرهنگ و والی غزنی دستور داد تا هرچه زودتر یک تیم فنی و باستان شناسی را به محل اعزام نموده و برنامه ساخت و ساز آرامگاه وی را روی دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اجرایی افغانستان از ابوریحان بیرونی به عنوان بزرگ ترین متفکر و شخصیت علمی جهان یاد کرد و افزود که آرامگاه او باید با استفاده از معماری تاریخی و تمدنی کشور ما ساخته شود.

گفتنی است که ابوریحان بیرونی از متفکران و دانشمندان شهیر اسلامی است که در سال 440 هجری وفات یافت و در ولایت غزنی به خاک سپرده شده است. وی 130 اثر علمی دارد که در بعضی از دانشگاه های جهان عملا از آنها استفاده می شود.

به تازگی گزارش هایی از وضعیت ناگوار آرامگاه ابوریحان بیرونی، دانشمند و فیلسوف نام آور اسلامی به نشر رسید که موجب نگرانی جامعه افغانستان گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابوریحان بیرونی افغانستان آرامگاه ابوریحان بیرونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)