Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی توانست علاوه بر نشاط، شادابی و تقویت انسجام فرهنگی اقوام مختلف، تعداد گردشگران نوروزی قزوین را 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری قزوین، علی صفری با اعلام این مطلب گفت:مدیریت شهری در نوروز امسال تلاش کرده تا شهری شاداب را برای حضور گردشگران و شهروندان قزوینی فراهم کند از این رو برنامه‌ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری  از رویکردهای جدی شورا وشهرداری است و همین باعث شده تا تلاش کنیم که قزوین را به یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در کشور تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صفری بابیان اینکه در حوزه منظری شهری مجموعه مدیریت شهری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته عمل کرده است، ادامه داد: از آن جمله می‌توان به نصب المان‌های متعدد و زیبا در نقاط مختلف شهری، ایجاد پیاده راه فرهنگی در سبزه‌میدان اشاره کرد که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد: اقدامات لازم جهت پذیرایی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به استقبال از مسافران نوروزی و معرفی شهر قزوین، آماده‌سازی برخی از اماکن جهت اسکان موقت مسافران نوروزی، هماهنگی با مساجد جهت باز بودن درب مساجد جهت پذیرش گردشگران نوروزی اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها و خدمات نوروزی گفت: ارائه تسهیلات حمل‌ونقل رایگان قزوین گردی برای مسافران نوروزی و برگزاری تورهای رایگان گردشگری از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری است که به‌طورقطع نقش مؤثری در جذب گردشگر دارد.

صفری خبر داد: 14 هزار و 659 گردشگر داخلی و خارجی از اول عید نوروز تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 25 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: استقبال بی‌نظیر و حضور گسترده گردشگران خارجی و داخلی در شهر قزوین، مسئولیت مدیریت شهری و متولیان حوزه گردشگری را چندین برابر نمود، تا بتوانیم در حوزه تأمین زیرساخت‌های لازم جهت ساخت هتل، مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی در قزوین تلاش‌های لازم را به عمل‌آوریم.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: بنا به آمار مسئولان مربوط  اشغال تخت در قزوین به مرز صد درصد رسیده است و این روند موضوع مهمی را متذکر می‌شود که باید ظرفیت اقامت گردشگران و مسافران در قزوین را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال عید نوروز گردشگری مسافران نوروزی موزه نوروز موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت: وقتی مردم بودجه شهرداری را تأمین می‌کنند انتظار دارند که نتیجه و تأثیر آن را در زندگی خود ببینند و اگر اینچنین باشد موجب مشارکت مردمی گسترده خواهد شد.

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اگر به فرهنگ و مقوله‌های فرهنگی در تمامی حوزه‌ها توجه کرده و ویترینی نگاه نکنیم بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی افزود: مدیریت شهری، سازمانی بسیار گسترده است و در تمامی مسائل زندگی و خانوادگی شهروندان تأثیرگذار است و مردم همواره درگیر با فعالیت‌های شهرداری هستند و از همین رو مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی بسیار مهم بوده و توجه به این موضوع موجب پایین آمدن هزینه‌هایی می‌شود که خود شهروندان آن را پرداخت می‌کنند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت: وقتی مردم بودجه شهرداری را تأمین می‌کنند انتظار دارند که نتیجه و تأثیر آن را در زندگی خود ببینند و اگر اینچنین باشد موجب مشارکت مردمی گسترده خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: اولین کمیسیون تقویم اجرایی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ مکتوب شده و تمامی برنامه‌های ملی، مذهبی و بومی-محلی احصا و تثبیت شده و چشم‌انداز یک‌ساله در مدیریت شهری مشخص است و تلاش داریم که از موازی کاری دوری کرده و اقدام به هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها کنیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از جشنواره‌ها مانند سیب و انگور به علت مصادف شدن با ایام محرم و صفر به مدت چند سال برگزار نشدند اما امسال به‌صورت ویژه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های آینده مدیریت شهری عنوان کرد: در دانشگاه‌های ارومیه ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی تحصیل می‌کنند و با مشارکت دانشگاه و شهرداری ارومیه ویژه برنامه‌ای با حضور خانواده‌ها و سفرای کشورهایی که دانشجویان از آن هستند در مردادماه برگزار خواهد شد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: نتوانسته‌ایم ارومیه را آن طور که شایسته است معرفی کنیم و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌ها مانند اقتصادی و گردشگری و رسانه‌ای نسبت به شناساندن شهر اقدام تا شأن و جایگاه ارومیه را بتوانیم حفظ کنیم.

یوسفی عنوان کرد: تلاش داریم برخی رویدادهای محلی ارومیه همانند جشنواره‌های بیدمشک و انگور و سالروز حماسه دوم بهمن را در تقویم رسمی کشور ثبت و جانمایی کرده و این ایام را در سطح ملی برگزار کنیم و قطعاً به اقتصاد شهر کمک خواهد شد.

وی با بیان افزایش ۱۱۰ درصدی بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: عمده این افزایش‌ها در ردیف‌های بودجه عمرانی، خدمات شهری، نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین‌آلات سنگین شهرداری است و بخش ویژه هم مقوله فرهنگی است تا به دغدغه‌های شهروندان بتوانیم جواب دهیم که ورزش نیز در ذیل بودجه ۱۷۰ میلیارد تومانی فرهنگی آورده شده است.

یوسفی افزود: در مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ با مشکل فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ این حوزه روبه‌رو هستیم که نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از ثروت خاموش هستیم که با مشارکت مردم به دست می‌آید.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در نگه‌داشت فضای سبز چنانچه مشارکت و نگه‌داشت شهروندان نباشد موجب افزایش هزینه‌های مدیریت شهری خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مزاحمت تلفنی است و این موضوع جز دغدغه‌های فرهنگی مدیریت شهری است چرا که این سامانه نباید مشغول باشد تا در حوادث به سرعت وارد عمل شود.

یوسفی گفت: باید مردم را برای شهری که برازنده نام ارومیه در هر بعدی است آماده کنیم و سپس برای گردشگران برنامه‌ریزی کنیم چرا که اگر در این امر موفق باشیم گردشگران نیز خواهند آمد.

وی با اشاره به نتایج فصل گذشته تیم والیبال شهرداری ارومیه افزود: در سایه حمایت هواداران فصل گذشته نتایج را به آن‌ها مدیون هستیم و تیم شهرداری ارومیه توانست از جایگاه والیبال شهر دفاع کند.

یوسفی اظهار کرد: اقدامات لازم و مجوزات قانونی برای دو سال آینده اخذ شده و ساختار اصلی تیم فصل قبل حفظ و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع و ترمیم خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت از ورزش‌های همگانی و بسترسازی برای این ورزش‌ها رسالت اصلی شهرداری‌ها است و امسال در تمامی رشته‌های ورزشی و در بحث همگانی کردن ورزش حمایت مدیریت شهری را شاهد خواهیم بود و خواهیم کوشید تا شهر ارومیه به عنوان یک شهر ورزشی در سطح کشور بشناسانیم.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری از جیب شهروندان تأمین می‌شود و شهروندان هرچقدر در عوارض نوسازی، پسماند و سایر موارد مشارکت داشته باشند شاهد توسعه و عمران شهری خواهیم بود و بدون مشارکت مردم مدیریت شهری مفهومی ندارد.

کد خبر 750578

دیگر خبرها

  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم