Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبیعت رویایی بخش چاروسا مسافران نوروزی را سوی خود فرا می‌خواند. ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چاروسا، بوی بهار در سراسر دشت‌های بخش چاروسا پیچیده است و رقص مزارع شمیم دل‌انگیز زندگی را در دل تازه می‌کند.

بخش چاروسا در فاصله 70 کیلومتری از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری در تمامی طول سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارگاه امامزاده سید محمود(ع)

در مسیر گذر از عروس آبشارهای کهگیلویه «آبشار کمر دوغ» آستان مقدس امامزاده جلیل‌القدر سید محمود معروف به سید محمد(ع) از نوادگان امام جواد (ع) در 77 کیلومتری شهر دهدشت و 10 کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه‌رئیسی واقع شده است.

این امامزاده در دامنه کوه سیدون قرار دارد و هر ساله پذیرای زائران، اراتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

آبشار کمردوغ؛ عروس آبشارهای کهگیلویه

آبشار کمردوغ نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد و در فاصله 15 کیلومتری از شمال شرقی شهر قلعه‌رئیسی در کنار روستای کمر دوغ واقع شده که وجه تسمیه این آبشار آب سفید رنگش به کمر دوغ (کمردو) معروف شده است.

قندیل‌های نمکی این آبشار غمزه‌زنان چشم هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند.

این آبشار زیبا و دیدنی هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و دشت‌های اطراف این آبشار منظره بکر دو دیدنی را خلق کرده است.

روستای تاریخی و پلکانی شوتاور

روستای پلکانی شوتاور بزرگ‌ترین روستای بخش چاروسا در 7 کیلومتری شهر قلعه‌رئیسی واقع شده است؛ این روستا بیش از یک قرن قدمت دارد و دارای قلعه تاریخی متعلق به دوره قاجاریه بوده است.

اعجاز تمدن در این روستا هنرنمایی می‌کند و بافت کوچه‌ها و پیاده‌روهای سنگفرش آن نشان از قدمت دیرینه دارد.

تابلوی هزاره نقاشی طبیعت در روستای المور

روستای رویایی المور یکی از لطیف‌ترین تابلوهای طبیعت در بخش چاروسا مسافران نوروزی را به میهمانی بهار دعوت می‌کند.

روستای المور در سه کیلومتری شهر قلعه‌رئیسی واقع شده است، این دیار دست نخورده در فصل تابستان باغ‌های انارش تبسم کنان بر روی میهمانان طبیعت لبخند می‌زند.

تنگ الگن یکی دیگر از مناطق بکر و دیدنی بخش چاروسا است، زیبایی طبیعت در بخش چاروسا خستگی را از تن هر رهگذری می‌زداید.

منطقه چاروسا بهشت گنج‌های گمشده است و اسرار و زیبایی طبیعت در این منطقه نشان از قدرت نقاش واقعی خداوند جمیل و رحیم است.

انتهای پیام/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام + فیلم
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد