Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:50:08 GMT

رانندگان استراحت کافی قبل از سفر داشته باشند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۹۷۹۰

رانندگان استراحت کافی قبل از سفر داشته باشند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جهانی معاون اجتماعی راهور ناجا اظهار کرد: بجز نقص های فنی حادث مثل ترکیدن لاستیک سالم یا خالی کردن ناگهانی ترمز و ... و نقص در راه ، تقریبا در بیشتر تصادفات عدم توجه و تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تاثیر داشته است از این رو رعایت نکات سلامت روان در جاده ها و در حین رانندگی اولین اولویت در به سلامت رسیدن هموطنان است و کافی است که مردم آرامش خود را در حین رانندگی حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خواب کافی در توجه و تمرکز رانندگان تاثیر به سزایی داشته و آرامش جسمی و روانی آنها را در پی دارد.

 معاون اجتماعی راهور ناجا افزود: رانندگان استراحت های بین راهی را بعد از طی مسافت طولانی فراموش نکنند ، این استراحت ها به رفع تنش و تمدد اعصاب رانندگان کمک می کند. بدین منظور بعد از 2 ساعت رانندگی حتما 15 دقیقه را به استراحت اختصاص دهند.

سرهنگ جهانی گفت: معمولا در مواقعی که رانندگان پشت ترافیک های طولانی مکث می کنند، تحمل خود را از دست داده و خستگی ناشی از ترافیک سنگین باعث می شود، بعداز رهایی از آن، با سرعت بیشتری مسافت را طی کنند که اقدام خطرناکی است. پس در مواقع ترافیک سنگین توصیه می شود صندلی خودروها را مایل کرده و عضلات بدن را شل کنند، یا اینکه از خودروها خارج شوند و تمام مدت ترافیک ، در حالت انقباض و تنش به سر نبرند و تا حد امکان شرایط ماندن در ترافیک سنگین را برای خود آسان کنند. (ترافیک های سنگین در این ایام به دلیل محدود بودن ظرفیت جاده ها و اصطلاحاً به عدم همخوانی ظرف و مظروف بر میگردد .)

وی ادامه داد: موسیقی ملایم می تواند افراد را به آرامش دعوت کند و خستگی ترافیک را کاهش دهد از این رو از گوش دادن به موسیقی هایی با ریتم تند و صدای بلند خودداری شود.

معاون اجتماعی راهور ناجا با بیان اینکه مهم ترین مساله در حین رانندگی حفظ تمرکز رانندگان است، ادامه داد: گفت و گو با تلفن همراه و ارسال پیامک یا تماشای فیلم بر کاهش توجه تاثیر منفی دارد و این موضوع میزان سرعت عمل راننده را در کنترل خودرو کاهش می دهد.

سرهنگ جهانی گفت ک سرنشینان خودرو باید حتی الامکان از گفت و گوهای جدی که راجع به مشکلات خانوادگی است، خودداری کنند، رانندگی نیاز به آرامش دارد، بنابراین باید از هر عاملی که این آرامش را برهم می زند، خودداری شود.

انتهای پیام/

توصیه های معاون اجتماعی راهور ناجا به رانندگان در مسافرت های نوروزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران، نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج-قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، نیمه سنگین و عکس آن نیز به همین شکل گزارش شده است.

به گفته زندی فر: ترافیک در آزادراه تهران-کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا کیلومتر ۲۵ آزادراه، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین شکل گزارش شده است.

همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

ترافیک از آدران تا سد امیرکبیر در جاده کرج-چالوس، روان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت