Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@06:24:51 GMT

این جنگل شما را به شمال کشور می برد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۰۰۵۷

این جنگل شما را به شمال کشور می برد

جنگل های جزینک واقع در شهرستان زهک یکی از بکرترین مکان های منطقه سیستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نقل ار بندای هیرمند؛ شمال استان سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات نوروزی روزهای شلوغی را سپری می کند، اکثر مسافرین نوروزی این منطقه را برای دید و بازدید انتخاب کرده اند .

شاید بیشتر آنها دغدغه این را داشته باشند که در روز طبیعت و یا به تعبیری سیزده بدر کجا بروند در این گزارش قصد داریم برخی از نقاط دیدنی منطقه سیستان را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید با شنیدن نام سیستان ناخوداگاه به چاهنیمه ها و یا کوه تاریخی اوشیدا فکر کنید، اما سیستان تنها این دو مکان تفریحی را در خود جای نداده است، جنگل های جزینک واقع در شهرستان زهک یکی از بکرترین مکان های منطقه سیستان هستند.

این جنگل ها با جای دادن انواع درختان جنگلی در خود طبیعت فوق العاده ای به منطقه سیستان داده است، با ورود به این جنگل ناخوداگاه به مناطق شمالی ایران فکر خواهید کرد، این مکان آماده میزبانی از مسافرین نوروزی در روز سیزدهم فروردین است.

علاوه بر جنگل های جزینک می توان از جنگل نیاتک واقع در شهرستان هیرمند بازدید کنید، این جنگل ها نیز به دلیل وجود درختان گز و همچنین عبور رودخانه آب از وسط این جنگل معروفیت خاصی در منطقه سیستان دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار

آقای احمدی گفت: همه ساله آفات برگخوار و جوانه خوار بلوط خسارات سنگینی را به عرصه‌های جنگلی استان وارد می‌کنند و در سال ۱۴۰۳ سطحی معادل ۴۵۰۰۰هکتار از جنگل‌های استان را آلوده نموده که منطقه مشایخ شهرستان کیار نیز از این موضوع مستثنا نبوده و مورد هجوم این آفات قرار گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اعتبارت خود اقدام به مبارزه با این آفات در سطح ۳۰۰ هکتار در جنگل‌های منطقه مشایخ نموده است.

وی افزود: از آنجایی که در جنگل‌ها استفاده از سموم شیمیایی ممنوع می‌باشد عملیات مبارزه با ترکیب بیولوژیک BT صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

احمدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این مناطق در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده و اداره کل منابع طبیعی استان با توجه به اعتبارات خود هر ساله اقدام به مبارزه می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود