Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:29:42 GMT

هک شدن ۱۵۰ میلیون اکانت اپلیکیشن معروف تناسب‌اندام

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۰۲۸۰

ساعت 24- اطلاعات حساب کاربری 150 میلیون کاربر در زیرمجموعه اپلیکیشن موسوم به MyFitnessPal هک شد.

هکرها با نفوذ به سیستم رایانه‌ای شرکت پوشاک ورزشی و ابزار فیتنسِ Under Armor توانستند به دیتای 150 میلیون عضو اپلیکیشنِ مای‌فیتنس‌پال دست پیدا کنند.

برنامه تناسب اندام و خدمات فیتنس این کمپانی چند سالی است محبوب شده و با بزرگانی مانند Nike، Adidas و Puma رقابت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران به وسیله اپلیکیشن مای‌فیتنس‌پال، ورودی کالری به بدن را تنظیم کرده و با دریافت برنامه پیشنهادی تناسب اندام، رژیم غذایی و بدن مناسب را به دست می‌آورند.

کمپانی Under Armor ضمن تایید خبر اعلام کرد حساب کاربری، پسوردها و ایمیل کاربران سرقت شده اما حمله‌کنندگان نتوانسته‌اند به شماره کارت اعتباری و گواهینامه کاربران دسترسی پیدا کنند.

این کمپانی از کاربران خواسته است تا پسورد خود را تغییر دهند اما قول نداده است که هکرها نتوانند از دیتای سرقتی سوء استفاده نکنند و بنابراین در معرض خطر هستند.

این بزرگ‌ترین «لورفتگی» دیتا در سال 2018 تا بدین لحظه محسوب شده و بازپرسان اینترنتی در حال یافتن هویت هکرهای مای‌فیتنس‌پال هستند.

کمپانی Under Armor در سال 2015 اپلیکیشن مای‌فیتنس‌پال را به مبلغ 475 میلیون دلار خرید و 1.8 درصد از درآمد 5 میلیارد دلاری این کمپانی در سال گذشته از روی این اپلیکیشن بود.

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

مطابق گزارش‌های جدید، در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود دو اپلیکیشن هم‌زمان فعال شده است. در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد.

براساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این قابلیت طی ماه‌های گذشته، اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلود‌های هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به‌نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال گردد.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد