Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@15:23:44 GMT

آیین اعتکاف با حضور 2 هزار نفر در ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۳۸۷۹

آیین اعتکاف با حضور 2 هزار نفر در ایلام آغاز شد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای پذیرایی از معتکفان 60 مسجد در مناطق مختلف این استان در ایام البیض ماه رجب مهیا و آماده شده است.
حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این استان برای سومین سال متوالی از طریق سامانه های اینترنتی ثبت نام کرده که با توجه به تقارن این ایام با تعطیلات نوروز تعداد آنها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: هر ساله شماری از مساجد به دانشجویان اختصاص می یافت که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها در این ایام امسال این افراد در آئین اعتکاف حضور ندارند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: بیش از 400 نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برپایی آیین معنوی اعتکاف امسال در این استان را بر عهده دارند، ضمن اینکه امسال به منظور اجرای مطلوب برنامه های اعتکاف نشست هایی با رابطان فرهنگی و هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی استان برگزار شده است.
رستمی عمده برنامه های اجرایی برای معتکفان را حضور مبلغان، برگزاری حلقه صالحین، نماز جماعت، محافل قرآنی و تفسیر، اقامه نماز و مسابقات فرهنگی اعلام کرد.
به گفته وی، به منظور اجرای مطلوب برنامه های اعتکاف امسال نشست هایی با رابطان فرهنگی و هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی استان تشکیل شده است.
سال گذشته 86 مسجد استان پذیرای بیش از 6 هزار معتکف ایلامی بود.
ایام البیض (اعتکاف) همه ساله از سحرگاه 13 رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
7171/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال تبلیغات اسلامی تعطیلات نوروز مسجد ایلام اعتکاف موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد از احادیث شیعه را آن حضرت بیان کرده اند، همانگونه که ۲۵درصد از روایات از امام باقر، پدر آن حضرت نقل شده است. یعنی ۷۵درصد احادیث ما از این دو امام نقل شده درحالی که ما برای شناخت امام صادق (ع) کم کار کرده ایم.

وی افزود: در راستای شناخت امام ششم طرح پیوند صادق از منازل و مدارس تا محله‌ها و مساجد اجرا می‌شود تا در روز شهادت امام صادق که تعطیل رسمی است، در‌های مدارس باز باشد و مراسم مختلف مانند عزاداری آن حضرت با حضور مردم و دانش آموزان برگزار شود.

سعیدی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۱۱ دسته عزاداری از مدارسی که به مسجد نزدیک هستند، آغاز می‌شود و بعد از عزاداری نماز جماعت ظهر برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها از مدرسه پیام غدیر تهران آغاز می‌شود و در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، قزوین و لرستان شاهد برپایی چنین تجمعاتی خواهیم بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد برگزاری نماز جمعه برای برپایی هرچه بهتر این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام غدیر اضافه کرد: در کنار این مراسم دو برنامه فرهنگی نیز برگزار می‌شود که یکی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب پند‌های امام صادق نوشته مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است و دیگری ارائه ۶ داستان در قالب کتاب صوتی است.

وی از برگزاری مراسمی دیگر در سالروز ولادت امام ششم خبر داد و گفت: هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت است و کمتر به معرفت افزایی امام صادق پرداخته می‌شود. به همین منظور در ۱۷ ربیع نیز مراسم جشن آن حضرت در مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد