Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:13:42 GMT

آغازاعتکاف در 150 مسجد آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۶۹۱۰

آغازاعتکاف در 150 مسجد آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آئین معنوی به مدت سه شبانه روز تا 13 فروردین علاوه بر مساجد جامع و شاخص تبریز، در تمامی شهرستان های 20 گانه استان نیز با هماهنگی و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها و ارگان ها در حال برگزاری است.


حجت الاسلام شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه تمهیدات لازم و کافی برای برگزاری این آئین مذهبی در سطح استان فراهم شده است، افزود: در این ایام در تمامی شهرستان های استان مساجد جامع و تعدادی دیگر از مساجد میزبان معتکفین است و در شهرستان تبریز نیز تعداد 43 باب مسجد برای این منظور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در شهرستان تبریز که شهرهای سردرود، ایلخچی و باسمنج را نیز شامل می شود، حضور در مراسم اعتکاف از 19 تا 28 اسفند ماه گذشته با ثبت نام اینترنتی صورت گرفت و علاقمندان نسبت به نام نویسی خود در مساجد یاد شده اقدام نمودند.


وی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی برای نخستین بار از سال گذشته در تبریز ابداع شده است، ادامه داد: با این اقدام پارسال 25 درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال 1394 افزایش پیدا کرد و به همین جهت برای مراسم اعتکاف امسال نیز در بسیاری از شهرهای بزرگ این طرح اجرایی می شود.


حسینی تعداد شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف در سال 1396 آذربایجان شرقی را 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای سالجاری نیز تمهیدات و امکانات لازم برای پذیرش این تعداد در نظر گرفته شد، اما به توجه به تعطیلات سال جدید در صورتی که تعداد معتکفین کمتر باشد، ادغام چند مسجد محتمل خواهد بود.


وی، برگزاری دعای 'ام داوود' در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه های مهم این سنت حسنه در استان بیان و اظهار کرد: کتابچه ای نیز در این رابطه چاپ و در اختیار معتکفین قرار گرفته است.


حسینی اضافه کرد: علاوه بر این، هر روز برنامه های زنده قرآنی، اذان زنده، برنامه های معنوی و سخنرانی های اعتقادی در مساجد یاد شده اجرا خواهد شد.


وی از ممنوع بودن ورود تلفن های همراه دوربین دار به داخل مساجد در ایام اعتکاف خبر داد و افزود: این اقدام در راستای ایجاد امنیت بیشتر و رعایت مسایل امنیتی صورت می گیرد.


وی، شعار اعتکاف سال جاری قمری را ' احیای معنویت در بهار طبیعت ' اعلام کرد.

 

 انتهای پیام/

 

اعتکاف در 150 مسجد آذربایجان شرقی آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت روز مراغه با حضور ۱۹ تیم در رده سنی آزاد به میزبانی زمین ساحلی شهرداری مراغه، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آذربایجان شرقی در این شهرستان در حال برگزاری است.

در این مسابقات ۵۰ ورزشکار حضور دارند و عصر فردا با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال ساحلی استان به مدت دو روز در ساحل زیبای رودخانه صوفی چای شهرستان مراغه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها