Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:25:16 GMT

حرم رضوی میزبان مراسم سوگواری حضرت زینب(س) می‎شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۱۶۷۱

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حضرت زینب(س) بانویی است که نه تنها در زنان، بلکه در مردان عالم، کمتر نظیرش را می‌توان دید، بانویی که عالی‌ترین نمونه‌ای از شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی، قدرت روحی و تشخیص موقعیت بود و هر وظیفه‌ای از وظایف گوناگون اجتماعی را که به عهده گرفت، به خوبی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام سید جلال حسینی ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن سال‏روز وفات حضرت زینب کبری(س) برنامه‌های ویژه‏‌ای با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در حرم مطهر برگزار می‏‌شود.
وی افزود: به همین مناسبت شامگاه یکشنبه در شب وفات حضرت زینب(س) مجلس عزاداری از ساعت 18 با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود.
وی بیان کرد:‌ در این مراسم حجج اسلام والمسلمین آقاتهرانی و حسینی ‏قمی به ایراد سخنرانی می‏‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت زینب(س) نیز ویژه برنامه‌ه‏ای از ساعت 11 در رواق خمینی(ره) تدارک دیده شده که در آن حجج الاسلام والمسلمین رضایی ‏تهرانی و ناصری به سخنرانی و مداحان به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.
وی ادامه داد: شامگاه دوشنبه 13 فروردین نیز برنامه ویژه‌‏ای تحت عنوان شام شهادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت شهدای رزمندگان فاطمیون تدارک دیده شده است.

ویژه برنامه شام شهادت

حسینی گفت: برنامه شام شهادت حضرت زینب(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و مداحی سید مجید بنی فاطمه، رضا نریمانی و سید مسافر همراه خواهد بود.
وی تصریح کرد: این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‏‌شود.
حسینی همچنین از تدارک و برپایی مراسم ویژه‌ برای زائران غیرایرانی خبر داد و گفت: این مراسم شامل سخنرانی، حلقه معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی و رفع شبهات دینی و کلاس‌های حرم شناسی است که در رواق های کوثر، دالرحمه و غدیر حرم رضوی برای زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر