Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@02:10:14 GMT

این ۴ آجیل را بخورید و وزن کم کنید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۱۸۸۵

در تحقیقات علمی ثابت شده است که مصرف به اندازه آجیل می‌تواند باعث کاهش وزن شود. چرا که ساختار داخلی آجیل‌ها به نحوی است که می‌تواند باعث سریعتر سوزاندن چربی بدن شود این عمل می‌تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد. در ادامه این گزارش شما را با ۴ نوع از بهترین آجیل‌ها برای کاهش وزن آشنا می‌کنیم، تا با مصرف اصولی آن‌ها بتوانید علاوه بر لذت بردن از مصرف آجیل از کاهش وزن نیز بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، بشیر قلی زاده سرچشمه: آجیل با توجه به پروتئین مفید و چربی سالم و کربو هیدرات ساده‌ای که دارد، جزء غذا‌های سالم و بهداشتی به حساب می‌آید نکته بسیار جالب درباره آجیل این است که این مواد غذایی با توجه به اینکه باعث تسریع در سوختن چربی‌های بدن می‌شوند، با این رو می‌توانند باعث کاهش وزن نیز شوند. علاوه بر اینکه می‌توان از آجیل‌ها به عنوان یک میان وعده استفاده کرد شما می‌توانید از آن‌ها در تهیه خورشت و تزئیین کیک و کلوچه نیز مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اینکه آجیل‌ها داری مواد مغذی سرشاری هستند می‌توانند شما را تا ساعت‌ها سیر نگه دارند. همچنین شما می‌توانید از آجیل‌ها برای پر بار کردن سالاد خود نیز استفاده کرد. این مزیت‌های آجیل باعث شده است که آن‌ها از طرفداران بسیار زیادی در سرتا سر جهان برخوردار باشند.
هنگام خوردن آجیل برای کاهش وزن بیاد داشته باشید که چه مقدار کالری را وارد بدن خود می‌کنید چرا که با خوردن بیش از حد آجیل نباید انتظار لاغر شدن را داشته باشید. از آنجایی که اندازه و شکل ظاهری آجیل‌ها کوچک است ممکن است شما در خوردن آن‌ها زیاده روی کنید، اما نباید از یاد برد که این بسته‌های کوچک آجیل سرشار از مواد مغذی و کالری بالا هستند. از این رو اگر شما بخواهید در مصرف آجیل‌ها زیاده روی کنید بی شک با انباشت چربی و کالری در بدن روبرو می‌شوید و این کالری و چربی انباشته شده در بدن می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود از این رو بر میزان مصرف آجیل خود کنترل بیشتری داشته باشید.
در تحقیقات علمی ثابت شده است که مصرف به اندازه آجیل می‌تواند باعث کاهش وزن شود. چرا که ساختار داخلی آجیل‌ها به نحوی است که می‌تواند باعث سریعتر سوزاندن چربی بدن شود این عمل می‌تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد. در ادامه این گزارش شما را با ۴ نوع از بهترین آجیل‌ها برای کاهش وزن آشنا می‌کنیم، تا با مصرف اصولی آن‌ها بتوانید علاوه بر لذت بردن از مصرف آجیل از کاهش وزن نیز بهره‌مند شوید.
مصرف بادام درختی روشی برای از دست دادن وزن
بادام درختی یکی از فوق العاده‌ترین مواد غذایی است که در طبیعت البته در مناظق خاص به وفور یافت می‌شود. این آجیل با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین و انواع آنتی اکسیدان‌ها و به ویژه چربی‌های مفید برای قلب، علاوه بر اینکه می‌تواند سلامت شما را تامین کند بلکه می‌تواند در رژیم غذایی شما نیز قرار گیرد تا با استفاده از آن بتوانید با کاهش وزن روبرو شوید.
در سال ۲۰۰۳ یک مطالعه بر روی ۶۵ بزرگسال که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط بودند انجام گرفت، نشان داد. وقتی افراد بادام درختی را در رژیم غذایی خود لحاظ کردند پس از مدتی با کاهش درو کمر، کاهش وزن، کاهش چربی‌های بدن و همچنین با کاهش فشار خون سیستولیک نیز روبرو شدند. به نظر می‌رسد این مزایای بادام درختی بخاطر چربی‌های غیر اشباع آن باشد. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت نشان داد از ۱۱ گرم چربی از بادام درختی، ۷ گرم آن از اسید‌های چرب غیر اشباع مفید تشکیل شده است از این رو شما با مصرف بادام درختی می‌توانید سطح گلسترول بد بدن (LDL) خود را کاهش داده و سطح کلسترول خوب (HDL) آن را افزایش دهید. این چربی‌های مفید برای سلامت گردش خون و سلامت قلب‌تان بسیار موثر و مفید هستند.
مصرف بادام هندی راهی برای از دست دادن وزن
بادام هندی هم از نظر ظاهر و هم از نظر طعم در بین آجیل‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. طبق نوشته MacMillan در بین ۱۶ الی ۱۸ عدد از بادام هندی چیزی حدود ۱۳ گرم چربی و ۵ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین این آجیل منحصر به فرد سرشار از منیزیم است. شما با مصرف تقریبا یک اونس (۲۸ گرم) از بادام هندی می‌توانید ۷۳ درصد از نیاز روزانه بدن خود به منیزیم را بر طرف کنید. جالب است بدانید که منیزیم برای تنظیم متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در بدن بسیار ضروری است. از این رو شما باید این عنصر حیاتی را برای بدن خود تامین کنید تا متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در بدن تان به صورت منظم عمل کند. وقتی متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در بدن تنظیم شود این عمل می‌تواند منجر به کاهش وزن نیز شود. اگر می‌خواهید از تمام مزایای این آجیل شگفت انگیز بهره ببرید بهتر است آن را به همراه قارچ خوراکی خام و نان گندم مصرف کنید. این روش یک راه عالی برای افزایش مصرف این آجیل سالم است.
خوردن گردو راهی برای کاهش وزن
گردو نیز مثل سایر آجیل‌ها دارای چربی اشباع نشده مفید برای قلب است، چرا که این چربی برای سلامت قلب بسیار ضروری است. جالب است بدانید گردو در بین دیگر آجیل‌ها تقریبا بیشتری چربی سالم غیر اشباع را در خود جای داده است. این ماده غذایی در این موضوع سر آمد دیگر آجیل‌ها است. علاوه بر این در گردو چندین نوع چربی غیر اشباع سالم دیگر نیز وجود دارد. فرم موجود در درجه اول در غذا‌های گیاهی به عنوان اسید آلفا لینولنیک یا ALA شناخته شده است. ALA نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مزمن است. از این رو توصیه می‌شود برای سالم ماندن حتما گردو را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. البته وجود اسید آلفا لینولنیک یا ALA در گردو می‌تواند یک نشانه آشکار برای کاهش وزن نیز باشد. جالب است بدانید شما در یک وعده گردویی که مصرف می‌کنید چیزی حدود ۲ گرم ALA را وارد بدن خود می‌کنید. از آنجایی که گردو یک منبع عالی از اسید‌های چرب سودمند است شما با مصرف این ماده غذایی به راحتی می‌توانید نیاز بدن تان به اسید‌های چرب را تا حد زیادی برطرف کنید.
در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۶ روی ۲۴۵ زن صورت گرفت نشان داد. وقتی آن‌ها در رژیم غذایی خود از گردو استفاده کردند با کاهش وزن، کاهش میزان LDL کلسترول بد و همچنین بالا رفتن سطح کلسترول خوب HDL روبرو شدند. این آزمایش به نوبه خود ثابت می‌کند که اگر شما روزانه به تعداد انگشت شمار گردو مصرف کنید، بدن شما تحریک می‌شود و با سوزاندن چربی‌های اضافی باعث کاهش وزن تان می‌شود. اگر دوست دارید در مسیر سلامتی و کاهش وزن به سر به ببرید، سعی کنید روزانه حداقل ۲ الی ۳ عدد گردوی متوسط مصرف کنید تا از مزایای بهداشتی آن نهایت استفاده را ببرید.
پسته برای از دست دادن وزن
پسته با توجه به رنگ سبز خوشرنگ و طعم، مزه منحصربه فردی که دارد مورد علاقه بسیاری از سازندگان انواع کیک و کلوچه است البته برخی از مردم پسته را به مواد پختنی خود نیز اضافه می‌کنند تا علاوه بر طعم خوب زیبایی آن نیز دوچندان شود. اما یک روش ساده مصرف پسته این است که آن را به صورت خام در میان وعده خود مصرف کنید تا علاوه بر لذت بردن از طعم جذاب آن از مزایای بهداشتی آن نیز نهایت بهره را ببرید. اطلاعات تغذیه‌ای پسته نشان می‌دهد که در هر یک اونس (۲۸ گرم) پسته حاوی ۳ گرم فیبر رژیمی یا ۱۲ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای نیاز بدن است. پسته با توجه به ساختاری که دارد پس از مصرف احساس سیری را در انسان بر انگیخته می‌کند. از این رو شما با مصرف پسته پس از ساعت‌ها نیاز به غذا خوردن پیدا نمی‌کنید این عمل به شما کمک می‌کند تا چربی و کالری اضافی را در این مدت مصرف کنید و در دراز مدت با کاهش وزن روبرو شوید.
در سال ۲۰۱۴ تحقیقی بر روی میزان مصرف پسته بر روی کاهش چربی دور شکم صورت گرفت که نشان داد اشخاصی که در رژیم غذایی خود پسته مصرف می‌کردند پس از مدتی با کاهش چربی به ویژه چربی دور کمر روبرو شدند البته این موضوع دلیلی نمی‌شود که شما بیش از اندازه مورد نیاز بدن تان، پسته استفاده کنید همان طور که گفته شد آجیل‌ها اگر در مقدار مناسب مصرف شوند خاصیت کم کنندگی وزن را دارند در غیر این صورت شما با انباشت چربی و کالری در بدن روبرو خواهید شد که بی شک به اضافه شدن وزن تان کمک خواهد کرد.
نکته: همان طور که گفته شد مصرف به اندازه آجیل‌هایی که در بالا ذکر شد در دراز مدت می‌تواند باعث کاهش وزن در بدن شود. اما زیاده روی در مصرف آن‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن تان شود. از یاد نبرید تمام آجیل‌ها بهتر است به صورت خام و ترجیحا بدون هیچ گونه افزودنی‌ای به ویژه نمک مصرف شود چرا که نمک موجود در آجیل‌های بوداده خود می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود آورد از این رو مصرف آجیل‌های نمکی، چون سلامت شما را تهدید می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگرچه اشتیاق ما برای مصرف شیرینی همیشه وجود دارد، اما مصرف شکر طول عمر را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که همه شکر‌ها بطور یکسان مضر نیستند و شکر سفید تصفیه شده، نوعی است که می‌تواند به طور جدی بر سلامتی تاثیر بگذارد.
مهم است مضرات مصرف شکر را بدانید و اینکه چه تاثیر منفی روی بدن دارد.

وضعیت بدن بلافاصله بعد از ترک قند و شکر
بسیاری از افراد میزان مصرف قند خود را بسیار ناچیز می‌دانند در صورتی که مصرف آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می‌کنند.

پس از یک ساعت
شکر اعتیاد آور است و واکنش دوپامین را در مرکز مغز، مانند یک دارو فعال می‌کند.
بسته به مقدار شکری که روزانه مصرف می‌کنید، ممکن است تغییرات مختلفی در سطح قند خون، عرق ریختن، لرزش، افسردگی، گرسنگی را تجربه و با مصرف سبزیجات تازه، فیبر، منابع پروتئینی ضد التهاب و چربی‌های سالم با این نشانه‌ها مقابله کنید.

بعد از یک روز:
یک روز پس از قطع مصرف شکر شاید برایتان سخت باشد و ممکن است علائمی از جمله سردرد و افت در سطح انرژی را تجربه کنید.
اما بدن شروع به التیام می‌کند و شکر میکروارگانیسم‌های مضر، مانند، کاندیدا را تغذیه می‌کند که با رشد بیش از حد می‌تواند سلامت دل و روده را تحت تاثیر قرار دهد.
قطع شکر فرآوری شده به حفظ آن میکرو ارگانیسم‌ها کمک می‌کند.

بعد از یک هفته:
وقتی مصرف شکر را برای یک هفته کنار می‌گذارید بدن شما به سرعت شروع به ترمیم و بهبود در سطوح انسولین و واکنش‌های التهابی می‌کند.
ظرف مدت ۷۲ ساعت، از آنجا که سطح انسولین شروع به تثبیت می‌کند، هورمون‌های دیگر (مانند آن‌هایی که در ذخیره سازی چربی دست دارند) نیز به سطوح نرمال باز خواهند گشت که به شفافیت پوست و کاهش پف صورت می‌انجامد.

بعد از یک ماه:
افزایش اشتها و وزن و عفونت‌های قارچی و التهاب مفاصل همگی جز مواردی هستند که به دلیل مصرف زیاد شکر ایجاد می‌شود.
اما با ترک مصرف شکر شاهد کاهش وزن طبیعی، سلامت شکم و مغز خواهید بود.

بعد از شش ماه:
با ترک مصرف شکر حدود شش ماه علاوه بر ثبات قند خون، کاهش وزن به سلامت کلی خواهید رسید و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس کاهش می‌یابد.

فواید و اثرات مثبت ترک قند و شکر برای بدن
ترک قند و شکر می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی قلب و بدن بگذارد.

بهبود سطح انرژی:
بسیاری از افراد نوشیدنی‌های قندی شیرین، نوشیدنی‌های انرژی زا، و نوشیدنی‌های حاوی شکر را زمانی که احساس می‌کنند به انرژی بیشتری نیاز دارند، می‌نوشند.
با این حال، مطالعات نشان داده اند که مصرف قند بیش از حد در بدن می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره شود.
مصرف زیاد شکر توانایی بدن را برای حفظ ذخایر انرژی آن تا جایی که ممکن است، مسدود می‌کند پس با ترک این عادت از آسیب‌های این چنینی در امان خواهید بود.

سلامت قلب:
طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا، کاهش مصرف شکر نیز خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر سرطان:
مطالعات متعددی در سراسر جهان نشان داده اند که شکر مواد غذایی سلول‌های سرطانی را تامین می‌کند؛ بنابراین اگر مصرف قند را کاهش دهید یا متوقف کنید، ممکن است به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کنید.
علاوه بر این، با ترک مصرف شکر می‌توانید گسترش و تکثیر سلول‌های بدخیم را متوقف سازید.

محافظت از کبد:
فروکتوز و گلوکز می‌توانند منجر به تجمع سموم در کبد شوند، مشابه آنچه در زمان نوشیدن بیش از حد الکل رخ می‌دهد.
متخصصان توصیه می‌کنند که سم زدایی کبد بطور متناوب ریسک ابتلا به مشکلات کبد را کاهش می‌دهد.

بهبود خواب:
مصرف شکر می‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شود. هم چنین می‌تواند خواب شما را مختل کند.
افرادی که از مصرف شکر پرهیز می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که بهتر می‌خوابند.

جوان سازی پوست:
مصرف مقدار زیادی شکر می‌تواند با تولید کلاژن و الاستین که دو منبع پروتئین اصلی پوست هستند، اختلال ایجاد کند.
در دراز مدت قند بیش از حد می‌تواند باعث پیری زودرس و دیگر بیماری‌های پوستی شود.

کنترل وزن:
غذا‌های قندی شامل مقادیر بالایی از چربی ها، کربوهیدرات‌ها و کالری بالا هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
حدف شکر از رژیم غذایی روزانه شما به محدود کردن این مواد کمک می‌کند و رسیدن به یک وزن متعادل و سالم را آسان‌تر می‌سازد.

بهبود هضم:
با کاهش مصرف شکر، سیستم گوارشی برای پردازش غذا بهبود می‌یابد. این کار به جلوگیری از یبوست و مشکلات مربوط روده به کمک می‌کند.

احساس رضایت:
مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف زیاد شکر باعث مقاومت در برابر لپتین می‌شود، هورمونی که به مغز پیام می‌دهد شما سیر هستید.

سلامت بهتر دندان:
باکتری موجود در دهان با مصرف قند رشد می‌کند. خوردن بسیاری از غذا‌های شیرین احتمال پوسیدگی دندان و دیگر مشکلات دندانی را افزایش می‌دهد.
با توقف مصرف قند به بهبود سلامت دندان‌ها و لثه کمک کنید.

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟