Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: درراستای مجازات جایگزین حبس و احکام سبزی که قضات صادر می‌کنند ۷۸۰ اصله درخت از نوع جنگلی توسط مجرمان کاشته و به مدت دوسال نگهداری می‌شود. رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت: وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با تاکید بر اجرای احکام سبز برای مرتکبان تصرف عرصه منابع ملی و تخریب محیط زیست از کاشت ۷۸۰ اصله درخت از نوع جنگلی توسط مجرمان خبرداد و گفت: این تعداد اصله درخت باید به مدت دوسال توسط این افراد نگهداری و مراقبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس نه تنها موجب کاهش جمعیت کیفری بلکه موجب تنبیه مرتکب و احیای عرصه ملی می‌شود، افزود: دادگستری استان به جای مجازات حبس، جزای نقدی و مجازات‌های تادیبی و تعزیری مجرمانی را که به عرصه ملی تجاوز و آن را تخریب می‌کنند به غرس نهال در محدوده مورد تصرف و نگهداری از آن به مدت یک تا سه سال ملزم می‌کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: برمبنای توافق اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضایی استان، با اعلام گذشت اداره کل منابع طبیعی از مجازات محکومان برمبنای احکام قضایی، این افراد به جای مجازات حبس اقدام به غرس نهال و نگهداری از جنگل ها می کنند که دراین رابطه 11564 اصله درخت نهال در اجرای احکام قضایی توسط محکومان با تولید اداره منابع طبیعی کاشته شده است.


مزارعی با تشریح اقدامات دستگاه قضایی استان در راستای حفظ حقوق بیت المال در یکسال گذشته گفت: اراضی رفع تصرف شده بر مبنای احکام قضایی ۸۶۸ هکتار بوده است و همچنین ۲۱۹۳ هکتار اراضی در اجرای تبصره ماده ۵۵ اداره کل منابع طبیعی با دستور دستگاه قضایی رفع تصرف شده است.

وی تشریح کرد: در اجرای مصوبه 94/38 حقوق بیت المال و تبصره ماده ۵۵ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی بازپس و به بیت المال بازگشته است.

رئیس شورای قضایی استان حمایت از کارگاه‌های تولیدی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف حمایت اشتغال زایی و تولید است در این زمینه کارگروه‌هایی با عناوین رفع موانع تولید و اشتغال تعیین شده اند. در این رابطه مقرر شده است که معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سطح استان موانع موجود سر راه کسانی که واحد‌هایی که تولید و اشتغال را دارند بررسی و شناسایی کند.

مزارعی گفت: دستگاه قضایی آنچه را که مربوط به حوزه‌ی دستگاه قضایی است ورود کرده و مشکلات را حل می‌کند و کارگروه دیگر نیز که جزو مصوبات قبلی شورا بود وظیفه دارد مشکلات و معوقات بانکی در مسیر افرادی که در حوزه‌ی تولید و اشتغال کار می‌کنند را بررسی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به کسانی که تسهیلات تولید و اشتغال دریافت کرده اما، اقدام عملی در این باره نکرده اند هشدار داد و گفت: کسانی که در حوزه‌ی کارگاه‌های کوچک و کار‌های تولیدی و اشتغال تسهیلاتی دریافت می‌کنند این را در همان مسیر خودش هزینه کنند، ولی مشاهده می‌شود که تسهیلاتی تحت عنوان کارآفرینی در اختیار فرد یا افرادی قرار می‌گیرد، اما این را در حوزه‌ی دیگری هزینه می‌کند که ما این را به شدت پیگیری نموده و قطعاً برخورد قضایی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد اظهارامیدواری کرد: در سال ۱۳۹۷ چنین اتفاقی در استان رخ ندهد که دستگاه قضایی مجبور شود ورود نماید چرا اعتباراتی که باید در حوزه تولید و اشتغال بکار گرفته شود در امور شخصی هزینه گردد و این را مد نظر داشته باشند که در سال ۹۷ با قاطعیت بیشتری در حوزه‌ی تولید و اشتغال که تأکیدات مقام معظم رهبری است ورود خواهیم کرد و کسانی که اعتبارات مربوطه را در حوزه دیگری بخواهند استفاده کنند یا استفاده شخصی از آن نمایند قطعاً مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در پایان نیز تأکید کرد: نباید کارگاه تولیدی را به لحاظ تأخیر و تعویق معوقات بانکی یا تأخیر در پرداخت اقساط تعطیل کنیم و در نهایت موجب بیکاری و افزایش مشکلات اجتماعی برای مردم و افراد کم درآمد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام مزارعی معوقات بانکی مجازات جایگزین حبس احکام سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت