Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف داداش زاده قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس،افزود: آمار اسکان منطقه آزاد ارس علاوه بر هتل ها، مهمانپذیرها و کاشانه مهمان ها، شامل خوابگاه های ادارات، مدارس، اسکان چادری و زائرسراها نیز می شود.


وی اظهار کرد: از این تعداد مسافر نوروزی، 45 درصد در خوابگاها ،زائرسراها و کمپ های چادری مجموعه های ورزشی اقامت داشته و مدارس نیز سهم 14درصدی به خود اختصاص داده اند که با تحلیل این آمار و بسته تشویقی که برای سرمایه گذاران حوزه اقامت در نظر گرفته شده است، می توان سرمایه گذاری در حوزه های اقامتی را دارای توجیه اقتصادی بالایی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داداش زاده ادامه داد: از 27 اسفند تا پایان 9 فروردین تردد وسایل نقلیه در چهار محدوده منفصل منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو معادل 643 هزار و 759 خوردو بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد رشد دارد.


وی گفت: در سالجاری تعداد 6 مرکز اقامتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارس به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا 2 هتل 5 ستاره نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


داداش زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون 185 هزار و 307 نفر از آثار تاریخی و طبیعی منطقه ارس که امکان بلیت فروشی و یا آمارگیری داشته اند، بازدید کرده اند، این در حالی است که بسیاری از امکان تاریخی، مذهبی و طبیعی ارس نیز که در آنها امکان آمارگیری نداشتیم، با استقبال بسیار خوب گردشگران همراه بوده است.


داداش زاده یادآور شد: طبق آمار ارائه شده، 50 درصد خودروهای وارده به منطقه آزاد ارس با پلاک آذربایجان شرقی بوده است و استان های تهران و البرز با 21 درصد در رتبه دوم قرار گرفته و 17 درصد از مسافران نوروزی ارس نیز از آذربایجان غربی بوده اند و استان های اردبیل، کرمان، خوزستان، اصفهان و زنجان هم در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.


وی با اشاره به آماری از وضعیت خروجی اتباع ایرانی از مرز جلفا و نوردوز به جمهوری های نخجوان و ارمنستان، گفت: آمار خروج ایرانیان از مرز نوردوز به سمت ارمنستان 5 درصد و آمار خروجی ایرانیان از مرز پل چوبی به سمت نخجوان نیز 26 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.


انتهای پیام/

 اسکان مسافران نوروزی در منطقه آزاد ارس 54 درصد افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، «احمد الصوفی» در این باره گفت: منطقه مواصی که برای اسکان آوارگان رفح تعیین شده است، برای استقرار شمار زیادی از آنها مناسب نیست و هیچ گونه تأسیسات زیربنایی آماده ای در آن وجود ندارد.

  الصوفی افزود: به دنبال از کار افتان بیمارستادن ابویوسف النجار، هیچ بیمارستان بزرگی در این شهر برای مداوای بیماران وجود ندارد.   شهردار رفح خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، این رژیم کلیه مناطق رفح را بمباران کرده است.   دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نیز در این باره گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به منطقه شرقی رفح، باعث ایجاد یک بحران انسانی شده است.   این نهاد اطلاع رسانی تصریح کرد: به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، صدها هزار فلسطینی از دستیابی به مواد غذایی محروم شده اند.   دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با تأکید بر اینکه تنها بیمارستان های دولتی رفح مورد حمله قرار می گیرند، تأکید کرد: ما با یک فاجعه بشری واقعی مواجه هستیم. به همین دلیل از کشورهای جهان می خواهیم مانع ادامه جنایات رژیم صهیونیستی شوند.   این مرکز اطلاع رسانی دولتی در غزه همچنین اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی فقط در استان رفح در باریکه غزه، بیش از ۴۰۰ مورد کشتار دسته جمعی مرتکب شده است.   گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.   شمار زیادی از آوارگان مناطق مختلف غزه به شهر رفح در جنوبی ترین نقطه این باریکه در نزدیکی مرز با مصر پناه آورده اند و به دنبال گسترش حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح و اشغال گذرگاه مرزی این منطقه با مصر، رویدادهای جنوب نوار غزه، توجه جهانیان را بار دیگر به خود جلب کرده است.   ساعاتی پیش، تانک های ارتش رژیم صهیونیستی وارد گذرگاه مذکور شدند. خودروهای نظامی این رژیم بامداد امروز به طرف گذرگاه مرزی رفح پیشروی کرده بودند. توپخانه اشغالگران نیز برخی از ساختمان های آن را هدف قرار داد. این در حالی است که حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این شهر مرزی همچنان ادامه دارد.   در همین راستا، سازمان گذرگاه های مرزی فلسطین، اعلام کرد که ورود و خروج افراد و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح متوقف شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان