Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:37:26 GMT

فصل بهار آیه‌ای الهی از برپایی قیامت است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۳۹۴۵

فصل بهار آیه‌ای الهی از برپایی قیامت است

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه فصل بهار آیه الهی از صحنه قیامت است، گفت: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل گیرد، آن موقع بهار حقیقی در وجودمان رخ داده است. ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ فرهنگی حکمت و فکرت قرآن و عترت نظرات

آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی درباره اهمیت این فصل می‌فرماید: «اِذا رَأیتُم الرَّبیعَ فَاکثروُا ذَکرَ النُّشوُر»، هرگاه فصل بهار را مشاهده کردید، زیاد به یاد قیامت و زنده شدن بعد از مرگ خودتان باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ویژگی‌های فصل بهار یادآور شد: یکی از خصوصیات فصل بهار این است که با فرا رسیدن آن همه چیز نو، تر و تازه می‌شود که این خود تذکری برای فردای قیامت است؛ یعنی زمانی که همه انسان‌ها سر از خاک بر می‌آورند، زنده می‌شوند و تمام اعمال و اندوخته آنان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به برخی شباهت‌های میان فصل بهار و روز قیامت اظهار کرد: «بهار»، فصل نمایان شدن زحمت‌ها و تلاش‌هاست، در واقع کشاورزان و عموم مردم وقتی محصولی را می‌کارند، در این فصل آن را در قالبی تازه‌تر و زیباتر برداشت می‌کنند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) افزود: در روز قیامت نیز تمام انسان‌ها محصول اعمال و رفتارشان در زندگی دنیا را برداشت می‌کنند که امیدواریم محصولی سالم و پاک را با خود آورده باشیم.

وی فرا رسیدن فصل بهار را آیه و نشانه‌ای الهی از صحنه قیامت دانست و تأکید کرد: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل بگیرد، آن موقع است که بهار حقیقی در وجودمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

R1410/P1397/S4,36,37/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در بیش از ۱۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.
دکتر غلامعلی جاویدان افزود: این غرفه دو روز ادامه دارد.

بیشتربخوانید:  اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • بارش باران رحمت الهی در بام