Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@04:44:27 GMT

افزایش دسترسی سودجویان با نصب برنامه های کاربردی متفرقه

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۷۸۲۶

افزایش دسترسی سودجویان با نصب برنامه های کاربردی متفرقه

رکنا: رئیس پلیس فتا ناجا گفت: نصب برنامه های کاربری متفرقه بیشترین عامل گشوده شدن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است و افراد سودجو در کمین همین فرصت ها هستند.

سردار سید کمال هادیانفر گفت: بهار نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است که با وجود این تحول اساسی، آدمی نیز باید متحول شده و همگام با طبیعت تازه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد که با شروع سال جدید، شاهد شکوفایی ملت ایران در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه کاهش آمار انواع جرایم در کشور به خصوص در فضای مجازی باشیم.

سردار هادیانفر ضمن اشاره به رتبه برتر پلیس فتا استان اصفهان در ارزیابی سال 1396 تصریح کرد: در سال گذشته برداشت های اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری Fraud رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین سهم جرایم سایبری در اصفهان گزارش شده است.

وی گفت: بیشتر پرونده هایی که با موضوع برداشت های غیرمجاز در پلیس فتا تشکیل می شود به دلیل عدم دقت مالباختگان در خرید و نصب برنامه های کاربردی متفرقه و غیرمجاز است. یکی از راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان این است که بانک مرکزی در خریدهای اینترنتی استفاده از رمزهای یک بار مصرف را الزامی کند. با این روش، می توان وقوع این نوع جرایم را به حداقل رساند.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: اغلب کلاهبرداری های رایانه ای صورت گرفته در بستر شبکه های اجتماعی و بازارهای آنلاین از طریق ترغیب و فریب کاربران در خرید و فروش کالا و پرداخت وام است. شهروندان به این نکته باید دقت کنند که هر گونه پرداخت وجه می بایست بعد از تحویل کالا یا خدمات باشد و نباید به هویت سایبری افراد ناشناس اعتماد داشته باشند. این نکات از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه در وقوع این نوع جرایم می باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: پرونده‌های مربوط به هتک حرمت و حیثیت به دلیل سرعت بالای انتشار اطلاعات در فضای سایبر، تبعات جبران ناپذیری دارد؛ البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از عدم دقت در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی و درج این تصاویر در بستر اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی به دست خودشان است. کاربران بایستی دقت داشته باشند که ارائه اطلاعات شخصی در فضای اینترنت به دست خودشان است؛ ولی نشر و بازنشر آن را افرادی انجام می دهند که نیت شومی در سر می پرورانند و قصد سوء استفاده دارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران فضای مجازی کلاهبرداری Fraud هتک حیثیت کلاهبرداری هتک حرمت جرایم رانندگی فضای مجازی دسترسی کلاهبرداری اینترنتی فضای سایبری افزایش سایبری هویت بزرگترین شکوفایی ملت حوادث عکس قتل فیلم ویدیو ها تهران تجاوز حوادث اصفهان خیانت دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود

یک گروه کارشناسی توصیه کرد فرانسه باید استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند.

به گزارش ایسنا، این گروه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده جهانی نسبت به تاثیر منفی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر ذهن‌ کودکان و نوجوانان، توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تشکیل شده است.

این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال، باید از داشتن تلفن همراه منع شوند و استفاده از تلفن‌های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت، باید برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع شود. همچنین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی باید برای کاربران زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر ۱۵ سال، فقط باید به پلتفرم‌هایی که اخلاقی تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشند. آنها گفتند قانونگذاران وظیفه دارند تصمیم بگیرند که چه پلتفرم‌هایی را می‌توان اخلاقی در نظر گرفت.

مکرون که به دنبال افزایش حمایت‌ها از خود در نظرسنجی‌های عمومی است، در ژانویه وعده داد پیش نویس قوانین سختگیرانه‌تری را برای محدود کردن زمان استفاده کودکان از گوشی و استفاده ازشبکه‌های اجتماعی معرفی کند. تلاش‌های او نشان‌دهنده نگرانی‌های روزافزون بین‌المللی در میان والدین، روان‌شناسان و سیاست‌گذاران است که فناوری‌های جدید ممکن است بیش از آنکه مفید باشد، به سلامت روان خردسالان، آسیب برسانند.

در این باره جراح کل آمریکا در سال میلادی گذشته، اعلام کرد شبکه اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کم سن و سال، آسیب عمیقی وارد کند و از شرکت‌های فناوری خواست از کودکان که مغز آنها در مراحل رشد حساسی است، حفاظت کنند.

این گروه کارشناسی که در آن، سروان موتون، متخصص مغز و اعصاب و آمینه بنیامینا، استاد روانپزشکی حضور دارند و همچنین شامل کارشناسان آموزش، حقوق و فناوری است، روز سه‌شنبه یافته‌های خود را به مکرون ارائه کرد.

در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای قانون جدید وجود ندارد و مشخص نیست که تا چه حد به توصیه‌های کارشناسان، عمل خواهد شد. این گروه اعلام کرد هر گونه حرکتی، باید بر تشدید قوانین برای شرکت‌های فناوری تمرکز کند. موتون در یک نشست خبری گفت: اینها کسانی هستند که در درجه اول مسئول هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد سپری کردن زمان طولانی در مقابل صفه گوشی، بر خواب کودکان تاثیر منفی می‌گذارد و یکی از عوامل چاقی مفرط آنها است. همچنین، شبکه اجتماعی می‌تواند خطر اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود