Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@01:39:22 GMT

پارکها و فضای سبز زنجان برای روز طبیعت آماده شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۱۴۹۲

پارکها و فضای سبز زنجان برای روز طبیعت آماده شده است

زنجان - ایرنا - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: پارک های شاخص و بوستان های مناطق مختلف شهر زنجان برای استفاده مردم در روز طبیعت آماده شده است.

فرهاد رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کارهای انجام گرفته پارکهای شاخص ارم، گلستان، رجائی، ملت برای حضور مردم در روز طبیعت آماده سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: پارک جنگلی خانه بوران واقع در جاده ترانزیت زنجان به تهران نیز با وجود اینکه تجهیز کامل نشده ، اما مشکلی برای استفاده مردم در روز طبیعت ندارد.
رفیعی افزود: برای پارک های یاد شده کارهای از قبیل تامین و یا تعمیر سرویس های بهداشتی، آب آشامیدنی مورد نیاز ، روشنایی و نظافت لازم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری خدمات شهر شهرداری زنجان کیسه های نه به ریختن زباله نیز توسط سبزبانان این سازمان از اوایل صبح روز طبیعت نیز در پارک ها و بوستان ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان ادامه داد: توزیع هیزم رایگان و حضور عوامل این سازمان در پارکها و بوستان های شهر زنجان در صورت وقوع آتش سوزی احتمالی و گزارش به سازمان متولی امر برای مهار آن از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در این روز به یاد ماندنی است.
وی خاطر نشان کرد: بوستان و فضای شهر موجود در شهر زنجان برای رفاه، آسایش و استفاده شهروندان ایجاد و احداث شده و بی توجهی به مسائل بهداشتی و مسائل زیست محیطی هزینه های زیادی را تحمیل می کند.
به گفته ی، رفیعی شهر زنجان 95 پارک و 64 فضای سبز و میدان دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون مساحت پارکهای اصلی و محله ای ، میادین و فضای سبز شهر زنجان 6 میلیون و 161 هزار و 455 متر مربع است که سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 14.29 مترمربع است، در حالی که نرم کشوری بین هفت تا 12 متر مربع اعلام شده و زنجان وضعیت مناسبی در این بخش دارد.
در زمان حاضر 93 درصد فضای سبز شهر زنجان با آب خام و هشت درصد با آب آشامیدنی آبیاری می شود.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فضاي سبز شهرداري سيزده نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟

منبع: هم میهن

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی