Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اتهامات بقایی و مشایی عمدتاً مالی است، گفت: احمدی‌نژادی که مصوبه مجلس را قبول نداشت نباید از آزادی بیان سخن بگوید.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی امتداد نیوز،‌ با اشاره به ادعایی که در بحث نبود آزادی بیان در کشور پس از سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب از سوی عده‌ای مطرح شده، گفت: در بحث آزادی بیان  در مجموع این‌گونه نیست که ما آزادی بیان در کشور نداشته باشیم، اگرچه شاهد برخی رفتارهای سلیقه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در بحث پیاده‌سازی آزادی بیان هستیم ولی در عین حال باید میان تحرکات قانون‌شکنانه با آزادی بیان تفاوت قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: اولین گام حمایت از کالای ایرانی مقابله با کالای قاچاق است

وی افزود:‌ همان‌طور که  رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خودشان  اشاره کردند، نظام اسلامی  تاکنون هیچ شخصی را صرفاً به‌دلیل اختلاف نظر با حکومت تحت تعقیب قرار نداده است.

به‌گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استراتژی برخی دستگاه‌ها این است که بعضی وقت‌ها جهت استفاده ابزاری از  واژه آزادی، تعبیر آزادی بیان را با مضامینی خلاف واقع ارائه و این‌گونه وانمود کنند که تفسیر آنها، مصداق واقعی آزادی بیان است.

توکلی خاطرنشان کرد‌: البته پیاده شدن برخی رویکردهای سلیقه‌ای در بحث آزادی بیان  باعث شده تا عده‌ای با سخت‌گیری‌هایی روبه‌رو شوند، از سویی شاهد این مسئله هم هستیم که برای برخی افراد در نقد سیاست‌های دولت، سخنی بیان کرده‌اند، بعضاً محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی مصداق‌های آزادی بیان در کشور گفت:‌ اگر بخواهیم مثالی برای پیاده‌سازی آزادی بیان در کشور بیاوریم، می‌توانیم به مجله‌های هفتگی و ماهانه رسانه‌های اصلاح‌طلب اشاره کنیم که پر است از تحلیل‌هایی در دفاع از لیبرالیسم و علیه نظام و علی‌رغم اینکه این رسانه‌ها بعضاً ریشه نظام را هدف  قرار می‌دهند، هیچ نهادی با ‌آنها برخورد نمی‌کند.

توکلی در واکنش  به نامه اخیر احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب و ادعای اینکه دستگیری بقایی و مشایی تنها به‌دلیل انتقادات این دو از عملکرد قوه قضاییه بوده نه اتهامات مالی آنها گفت:‌ امیر المؤمنین(ع) می‌فرمایند: «کلمة الحق یراد به الباطل» یعنی کلمه حقی که از آن نتیجه باطل می‌گیرند بنابراین آن شخصی که باید از این‌گونه حرفها بزند قطعاً ایشان نیست چراکه آقای احمدی‌نژاد به‌مدت 8 سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متأسفانه بعضاً لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

وی افزود:‌ فردی که در مواجهه با قوانین تصویبی مجلس که مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گرفته بود، روحیه استکباری داشت و می‌گفت که “اگر قوانین مجلس را قبول نداشته باشم، اجرا نخواهم کرد”، نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند.

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت همچنین با اشاره به علت بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در هفته‌های اخیر گفت:  این دو،‌ جرایمی را مرتکب شده‌اند که عمدتاً مالی بوده و  به  آزادی بیان هیچ ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سرپرست سازمان ملی سنجش منصوب شد
  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • روایت دبیر از تصمیم اتخاذ شده برای «یزدانی»/ربطی به «تیلور» نداشت
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • رانگنیک: رد پیشنهاد بایرن ربطی به اظهارات هوینس نداشت
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند