Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:13:52 GMT

کاشان|مراسم معنوی اعتکاف در مساجد کاشان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۷۲۰۲

کاشان|مراسم معنوی اعتکاف در مساجد کاشان برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ماه مغفرت الهی، ماه رجب مراسم معنوی اعتکاف با شرکت بیش از ۰۴۰۰ نفر در مساجد شهرستان کاشان برگزار شد. ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام عبدالصائب حسینی اظهارداشت : مراسم اعتکاف با حضور4000نفر از عصر روز جمعه 11 فروردین (12 ماه رجب 1342 ه ق) تا آغاز و در شب دوشنبه 14 فروردین(15 ماه رجب) با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد شهرستان ‌‌‌به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به برنامه های فرهنگی مراسم گفت: در این ایام مجموعه کتاب‌های کلیات مفاتیح الجنان و کتاب تفسیر سوره حجرات به معتکفین اهدا شد؛ همچنین مسابقه ‏ای با عنوان تفسیر و حفظ سوره حجرات و مسابقات متنوع دیگری در بین شرکت کنندگان برگزار شد که جوایزی از قبیل چادر نماز، تفسیر دوره احسن الحدیث و فلش مموری به برگزیدگان اهدا شد.

حسینی افزود: معتکفین امروز پس از سه روز تهجد و عبادت و شب زنده داری و خلوت با خدای خویش با این مراسم وداع نمودند.

برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب (س)

حسینی همچنین در حاشیه مراسم اعتکاف و عزاداری حضرت عقیله بین هاشم حضرت زینب (س) اظهارداشت: اکثر هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ کاشان در روز رحلت دخت امام علی (ع) برنامه ویژه عزاداری بر گزار کردند.

حسینی به برگزاری برنامه‌های عزاداری در 40 مسجد، محل برگزاری مراسم اعتکاف نیز اشاره کرد و افزود: هیئت‌های اصلی شهرستان شامگاه دوشنبه و امروز به برگزاری برنامه پرداختند تا در کنار عزاداری فرصتی برای معرفی و تبیین شخصیت حضرت زینب (س) فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در برنامه‌های عزاداری روحانیان و مبلغه‌ها نسبت به تشریح جایگاه حضرت زینب (س) در قیام عاشورا، تبیین اندیشه‌های وی و معرفی شخصیت وی سخنانی ایراد کردند.

انتهای پیام/ ع

R7845/P1494/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان