Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:11:30 GMT

تجهیز واحدهای جهاد دانشگاهی به فعالیت شاخص علمی و فناوری

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۰۲۱۲

تجهیز واحدهای جهاد دانشگاهی به فعالیت شاخص علمی و فناوری

رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی که دارای فعالیت های علمی و فناورانه نیستند در سال جدید دارای فعالیت شاخص می شوند.

حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های جهاد دانشگاهی در سال جدید گفت: جهاد دانشگاهی دو برنامه اصلی را پیگیری می کند، یکی اجرایی شدن برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی است که دراین برنامه اولویت اصلی، واحدهایی هستند که فعالیت های شاخص علمی و فناورانه ندارند و براساس مزیت بومی استانی و یا نیازهای ملی، دارای فعالیت شاخص می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، حدود ۱۰ الی ۱۲ واحد جهاد دانشگاهی هستند که هنوز فعالیت شاخصی ندارند افزود: این واحدها از مزیت استانی برخوردار هستند. بنابراین جهاد دانشگاهی سعی دارد فناوری های خوبی را که تولید کرده و با مشکل مصرف و مقاومت دربرابر مصرف مواجه هستند را در سال جدید بکار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: کار دوم ما این است که، مصوبه نقش جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور را در سال ۹۷ اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: دو مصوبه در برنامه ششم توسعه آمده که یکی از آنها مدیریت انتقال فناوری در صنعت حمل و نقل به ویژه صنعت حمل و نقل ریلی شهری است و برنامه ما این است که خریدهای خارجی را مدیریت کنیم و در مقابل با واگذاری بخش کمی از بازار، امتیاز انتقال فناوری را دریافت کنیم.

طیبی به ۶ ماموریت دیگر جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این ۶ ماموریت و مصوبه نقش جهاد دانشگاهی را در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در سال ۹۷ اجرایی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این ماموریت ها، جهاد دانشگاهی از یک طرف صاحب نظام ماموریت می شود و از طرفی برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی که متناسب با نیاز ملی تدوین شده اجرا می شود و برای تمام واحدها کار شاخص ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی حمیدرضا طیبی نقشه جامع علمی کشور تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی گوشی هوشمند سازمان فضایی ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی تلفن همراه ماهواره فضاپیما شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرتضی براری شرکت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی

استاندار مازندران از نزدیک با روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی نکا آشنا شد.در این بازدیدحوضچه آبگیر واحدهای بخار و پروژه لایروبی، پروژه آب شیرین کن ( تامین کننده آب مصرفی واحدهای نیروگاه)، اتاق فرمان واحدهای بخار، سالن توربین واحدهای بخار و پروژه طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی مورد بازدید قرار گرفت به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075446 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی