Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:18:28 GMT

برنامه ريزي تميز نگه داشتن خانه در طول سال

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۰۸۱۴

برنامه ريزي تميز نگه داشتن خانه در طول سال

خبرگزاري آريا -

تميز نگه داشتن خانه اگر براساس برنامه ريزي و اصول باشد کار سختي نيست
تميز نگه داشتن خانه اگر براساس برنامه ريزي و اصول باشد کار سختي نيست.روش هاي زير راه هايي براي يک تميزکاري راحت و سالم است.
چگونه خانه اي هميشه تميز داشته باشيم
براي تميز نگه داشتن خانه بهتر است از نظمي خاص پيروي کنيد. براي مرتب کردن بخش هاي مختلف خانه برنامه ريزي کنيد و از بالاترين نقطه در خانه کارتان را شروع کنيد و به ترتيب به پايين ترين آن برسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراموش نکنيد بايد هر قسمتي را به طور کامل مرتب کنيد و تميزکاري را نيمه کاره رها نکنيد. به اين ترتيب مطمئن مي شويد هيچ فضايي در خانه وجود ندارد که آلودگي ها در آن جا خوش کرده باشند.
تميز نگه داشتن مداوم خانه کار راحتي نيست؛ اما داشتن يک خانۀ تميز مساوي داشتن يک خانۀ شاد است. پس ما به شما کمک مي کنيم تا خانه اي درخشان داشته باشيد. در ادامه يک تقويم 12 به شما مي دهيم. تمرکز اين مقاله روي کارهاي مهمي است که معمولاً ناديده گرفته مي شوند، نه وظايف کوچک تر و عادي. اجراي کامل اين برنامه زماني در هر ماه به شما کمک مي کند.
فروردين
سال نو شده است و به تازگي از گردگيري و خانه تکاني عيد راحت شده ايد. اما براي سال آينده نيازمندي هاي خانه را به صورت يک فهرست درآوريد و در طول سال شروع به تکميل آن کنيد.
ارديبهشت
در اين ماه صبح ها هوا روشن تر و روزها طولاني تر است؛ بنابراين زمان خوبي براي رسيدگي به پنجره ها ست. تابش آفتاب باعث مي شود که حتي کوچک ترين لکه ها و کثيفي هاي پنجره ها به خوبي نمايان شوند.
خرداد
مناطقي را که روي آن ها به سرعت گرد و غبار مي نشيند، شناسايي کنيد. جاهايي مانند لامپ ها، پرده ها، قفسه ها، قاب ها، پرده ها، تابلوها و جاهايي که ممکن است در گردگيري ناديده بگيريد.
تير
حالا که بچه ها در تعطيلات تابستاني به سر مي برند، لباس ها و اسباب بازي هاي آنان را دسته بندي و ساماندهي کنيد.
مرداد
فضاي بيروني خانه را تميز کنيد. مثلاً پارکينگ را سروسامان دهيد و نظافت کنيد، جدول و راه فاضلاب را تميز کنيد و در باغچه گل بکاريد.
شهريور
حالا تقريباً نيمي از سال را پشت سر گذاشته ايم. براي داشتن يک خانۀ تميز و از بين بردن گرد و خاک نشسته بر مبل ها، تشک ها و کوسن از بخارشو استفاده کنيد.
مهر
پس از گذشت فصل تابستان و گشت وگذارهاي تابستاني، کف پوش ها و فرش ها حسابي کثيف و خاکي شده اند، نيازمند يک نظافت درست و حسابي هستند.
آبان
با طولاني تر شدن شب ها، بهتر است که پردۀ همۀ اتاق ها را بشوييد تا در پاييز و زمستان تميز باشند و در خانه احساس راحتي کنيد.
آذر
اگر فقط مي خواهيد نقاشي کنيد يا اگر مي خواهيد تعميرات انجام دهيد، مراقب تغيير دکوراسيون باشيد.
دي
فضاي زير تخت، مبل، کمد و کابينت را هدف قرار دهيد. مطمئن شويد زير، پشت و اطراف هر قسمتي در خانه کاملاً تميز و مرتب شده است.

فضاي زير تخت، مبل، کمد و کابينت را کاملا تميز کنيد
بهمن
براي داشتن يک خانۀ تميز در سال نو، لوازم آشپزخانۀ خود را براي عيد نوروز آماده کنيد. به ياد داشته باشيد که علاوه بر تميز کردن سطوح آشپزخانه، يخچال و فريزر، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و اجاق گاز هم بايد کاملأ تميز شوند.
اسفند
همچنان که به استقبال نوروز مي رويد، بهتر است که سرويس بهداشتي و آشپزخانه را به خوبي نظافت کنيد.
ترفندهاي تميز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزي
ترفندهايي رابراي تميز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزي آشنا مي نماييم که مي تواند به شمادر تميز نگه داشتن آشپزخانه کمک کند.
براي تميز ماندن پيشخوان آشپزخانه تان ظروف همه ي مواد لازم رادر يک سيني قرار بدهيد که دم دستتان باشد.
اطراف در روغن را دستمال کاغذي ضخيم ببنديد تا قطره هاي روغن را به خودش جذب کند.
به جهت جلوگيري از چرب شدن بطري روغن زيتون، اطراف در آن را دستمال کاغذي ضخيم و تاخورده ببنديد و يک کش دور آن بيندازيد، اين دستمال کاغذي قطره هاي روغن را به خودش جذب مي کند.
به جهت پاکيزه ماندن کاغذ دستور آشپزي تان از چربي ها و جلوگيري از لک شدن، آن را زير در شيشه اي قابلمه اي تميز بگذاريد.
تکه هاي ليوان شکسته را با يک تکه نان سفيد برداريد. اگر يک ليوان از دستتان لغزيد و افتاد شکست، خرده هاي آن رابا يک تکه نان سفيد برداريد، به اين صوررت که نان را روي خرده ها بگذاريد و اين گونه حتي خرده هاي ريز هم به نان مي چسبند.

براي تميز ماندن پيشخوان آشپزخانه ظروف مواد لازم را در يک سيني قرار بدهيد
تميز نگه داشتن آشپزخانه
در زمان آشپزي ضايعات مواد لازمتان راداخل يک کاسه بزرگ بريزيد. همانگونه که درحال آشپزي هستيد، ضايعات مواد لازمتان، پوست تخم مرغ ها و ساير زباله ها راداخل يک کاسه بزرگ بريزيد. اين ترفند از بي نظمي و کثيفي جلوگيري مي کند و درصورتي که سطل زباله دم دستتان نيست، اينگونه درزمان هم صرفه جويي مي کنيد. حتي مي توانيد يک کيسه زباله بچسبانيد لبه کاسه که آشغال ها را يک باره بريزيد داخل آن و به اين شکل تميز ماندن آشپزخانه تان راحت تر است.
منبع : birclick.com - roozcheen.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن