Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:29:56 GMT

پیش‌بینی رشد قیمت مسکن در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۱۹۵۰

پیش‌بینی رشد قیمت مسکن در سال ۹۷

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن از افزایش ارزش افزوده بخش مسکن در سال ۹۷ خبر داد و گفت: رشد قیمت مسکن در سال جدید نسبت به سال ۹۶ ملایم‌تر خواهد شد.

به گزارش مشرق، «علی چگنی» با یادآوری این‌که  از نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد قیمت‌ها و معاملات در بخش مسکن به ویژه در شهر تهران بودیم، اظهار کرد:پیش‌بینی‌ها حاکی است که این موج شروع شده رشد در پروانه‌های ساختمانی و ساختمان‌های شروع به ساخت به ساختمان‌های نیمه تمام و تکمیل شده هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پیش‎بینی آخوندی از بازار مسکن و ارز

وی با تاکید بر این‌که انتظار رشد شدید در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن، پیش‌بینی نمی‌شود، افزود:  با توجه به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی افزایش یایبد که به تبع آن ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز افزایش خواهد یافت.

چگنی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ مسکن و معاملات در حد تورم و کمی بالاتر از آن تغییراتی داشته باشد، تصریح کرد: دیماه و بهمن سال گذشته قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان به ترتیب 20 و 22 درصد افزیاش یافت اما رشد قیمت مسکن در سال جدید ملایم‌تر خواهد شد. 

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران

معاملات خرید مسکن در اولین ماه از سال جدید، با قیمت‌های پایان سال گذشته، انجام شد. روز گذشته، بانک مرکزی با انتشار گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن معامله‌شده در این ماه را ۸۱ میلیون و۶۳۰‌هزار تومان اعلام کرد. این میزان تنها ۰.۲درصد از متوسط قیمت مسکن در اسفند ۱۴۰۲ بیشتر است و عملا به معنای ثبات قیمت مسکن در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند پارسال است.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت هر مترمربع مسکن در فروردین امسال به روایت بانک مرکزی ۲۲.۹‌درصد نسبت به فروردین ۱۴۰۲ رشد داشته است.

در فروردین ماه همچنین ۱۵۰۸ فقره معامله خرید آپارتمان در شهر تهران انجام شد که این میزان نسبت به معاملات اسفند ۱۴۰۲ افت ۷۵.۶ درصدی و نسبت به فروردین سال قبل کاهش ۱۴.۲ درصدی داشته است. در جدول مشخصات و بهای پیشنهادی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن مناطق ۲۲ گانه شهر تهران درج شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود