Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@05:03:34 GMT

تنگه کافرین بدره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۴۱۶۳

تنگه کافرین بدره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت

ایلام - ایرنا - فرماندار بدره گفت: طی ایام نوروز 97 تنگه کافرین این شهرستان مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

سیروس مرادحاصلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنگه کافرین با چشم اندازهای بسیار زیبا از رودخانه و سد سیمره یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در استان ایلام تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امسال گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور از این اثر تاریخی و طبیعی که در هشت کیلومتری جاده ایلام به بدره قرار دارد، بازدید کردند.
فرماندار بدره ادامه داد: تنگه کافرین امروزه به یک مکان توریستی تبدیل شده و از همه اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده اند و لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.
مرادحاصلی افزود: همچنین در ایام نوروز 97 گردشگرانی از کشورهای سوئد ، انگلستان و ... برای بازدید از تنگه کافرین به این منطقه سفر کردند.
وی تاکید کرد: بیش از 30 اثر تاریخی شهرستان بدره در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و بر اساس آخرین اطلاعات کسب شده بیش از 200 هزار نفر طی ایام نوروز 97 از جاذبه های شهرستان بدره بازدید کرده اند.
فرماندار بدره گفت: تمامی امکانات شهرستان از جمله بیش 20 مدرسه با 100 کلاس درس برای اسکان گردشگران مهیا شده بود.
تنگه تاریخی طبیعی دربند، له لار، بقاع متبرکه تاج الدین و نظام الدین و دره ییلاقی کلم، تنگه رازیانه، جاده تلمبه خانه سد سیمره، مجموعه دریاچه سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60 کیلومتری، تفرجگاه های طبیعی در پشته الویزان، تنگه زرانگوش با آثاری از قرون اولیه اسلامی و انبارهای قدیمی تنگه زید از جمله مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان است.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري شهرستان بدره نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد

غلامرضا اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان و رساندن امانت به دست نسل آینده یک حلقه چاه که به صورت غیر مجاز در منطقه گردشگری روستای خاییز شهرستان تنگستان حفاری شده بود با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و ضابطین قضائی پلمب و مسلوب المنفعه شد.

دادستان شهرستان تنگستان تصریح کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6099575

دیگر خبرها

  • نمایشگاه‌های تخصصی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شود
  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • سراب سفره کوه سلسله
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو