Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@04:36:10 GMT

نقش تأثیرگذار قاریان تازه نفس «شوق تلاوت»

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۶۴۳۰

نقش تأثیرگذار قاریان تازه نفس «شوق تلاوت»

سلیمان بهاری، مدیر مؤسسه قرآنی مدینةالرسول(ص) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص مسابقات شوق تلاوت، اظهار کرد: حدود سه سالی که این مسابقه در حال برپایی است، در واقع می‌توان گفت این برنامه، برنامه خوبی است که شوق خاصی ‌میان دانش‌آموزان و نوجوانان در سراسر کشور ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه برپایی این مسابقات چالش‌ها و رقابت‌های تنگاتنگی میان نوجوانان نیز ایجاد می‌کند چراکه موجب بالا آمدن برخی و حذف برخی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی و مقدماتی این مسابقات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهاری با اشاره به بحث بودجه رقابت‌های شوق تلاوت افزود: هیچ بودجه‌ای برای برپایی مرحله مقدماتی مسابقات شوق تلاوت در نظر گرفته نمی‌شود. مرحله نیمه نهایی این مسابقات که سال نخست در جزیره کیش برگزار شد، انصافاً خوب بود و سال دوم نیز به صورت نسبی از شرایط مطلوب مکانی برای اسکان برخوردار بوده است و اما امسال که سال سوم این رقابت‌ها بود از لحاظ اسکان در شرایط مناسبی نبوده است.
مدیر مؤسسه قرآنی مدینةالرسول(ص) قزوین با تأکید بر اینکه شأن قرآن این نیست، تصریح کرد: رقابت‌های شوق تلاوت با مخاطبان نوجوان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است زیرا این نوجوانان و جوانان پایه‌های قرآنی کشور را می‌سازند. هنگامی که این قراء تازه نفس این مشکلات را می‌بینند دید درستی به مسئولان نخواهند داشت.
وی با اشاره به مرحله نهایی رقابت‌های شوق تلاوت که در کربلای معلی برگزار شد، اظهار کرد: این سفر، یک سفر معنوی است که خیلی از افراد آرزوی رفتن به این سفر را دارند آن هم در نوجوانی و جوانی که این نصیب متسابقان راه‌یافته به مرحله نهایی این مسابقات شد.
بهاری اضافه کرد: اما مسئولان برای برپایی مقدمات رقابت‌های شوق تلاوت در مرحله نهایی نیازمند هزینه‌ها و بودجه‌هایی هستند، هرچند کمک می‌شود اما خیلی کم است و از سوی دیگر این بودجه دیرهنگام به مسئولان این مسابقات رسیده می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآنی مدینةالرسول(ص) قزوین بیان کرد: بحث دیگر، بحث جایزه و هدایای این رقابت‌ها است در هر مسابقه‌ای اهدای هدایای خوب، مشوق مناسبی برای متسابقان و استمرار در این راه است، درحالی که به حائزان رتبه‌های برتر این مسابقات تنها لوح تقدیر و قرآن نفیس هدیه داده می‌شود، صحیح است که این سفر هدیه معنوی برای شرکت‌کنندگان است اما این نقطه معیوب این مسابقات است.
وی ادامه داد: مسئولان این مسابقات می‌خواهند که به متسابقان برتر هدایایی را به مانند دیگر مسابقات قرآن اهدا کنند اما به‌دلیل بودجه ناکافی و هزینه بلیط هواپیما و فراهم کردن دیگر مقدمات حضور این افراد در کربلای معلی، اعتباری برای هدایای آنها باقی نمی‌ماند.
بهاری اظهار کرد: درست است فراهم شدن شرایط حضور در این سفر معنوی نوعی حس خاص را به شرکت‌کننده القا می‌کند اما پس از چند بار حضور در این رقابت‌ها و رسیدن به مرحله نهایی و در کربلای معلی این امر برایش عادی می‌شود اما اگر جایزه مطلوبی برای این امر در نظر گرفته شود، کیفیت تلاوت بالاتر می‌رود.
وی در پایان عنوان کرد: این قاریان تازه نفس می‌توانند سفیران قرآنی برای دیگر کشورها باشند به عبارت دیگر هرچه کیفیت فعالیت در حوزه قرآنی بالاتر باشد، می‌توان مذهب تشیع را با تلاوت‌های این قاریان نوجوان و جوان به دیگران منتقل کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ شمشیربازی اپه آقایان

به گزارش ورزش سه، ادامه دیدارهای دور رفت و بخشی از دیدارهای دور برگشت لیگ سراسری شمشیربازی در اسلحه اپه آقایان پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی دروازه شمیران تهران برگزار و تکلیف قهرمان نیم فصل اول این دوره از رقابت‌ها مشخص شد.

تیم چادرملو اردکان با ترکیب محمد اسماعیلی ، بهنام بیک، امیرحسین موشحی، محمد علی خاکزار و علی نمازی همانند مرحله پیش تمام رقبای خود را شکست داد و مقتدرانه قهرمان نیم فصل اول رقابت‌ها شد.

پس از چادرملو، آتراارتوپد ارومیه با ترکیب طاهر عاشوری، محمد برزگر، محمدرضا وثوقی، احمدرضا کنعانی و یاسین نوری با ۸ برد و یک باخت نایب قهرمان نیم فصل اول رقابت‌ها شد.

فولاد مبارکه سپاهان، دیگر تیم مدعی این دوره از رقابت‌ها که محمد رضایی، علی عالی مرام، آرش تخشا و دانیال للگانی را در ترکیب خود داشت با ۲ شکست مقابل تیم‌های چادرملو و آتراارتوپد و ۷ برد جایگاه سوم نیم فصل اول رقابت‌ها از آن خود کرد.

در ادامه این مرحله از رقابت‌ها بخش عمده رقابت‌های مرحله برگشت نیز برگزار شد و تنها دیدار‌های رو در روی ۵ تیم نخست جدول که شانس ایستادن روی سکو را دارند به مرحله سوم و پایانی رقابت‌ها موکول شد.

گزارشی از علی مختاری اردکان

دیگر خبرها

  • چادرملو قهرمان نیم فصل اول اسلحه اپه آقایان شد
  • چادرملو، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ شمشیربازی اپه آقایان
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب