Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:42:28 GMT

کاخ سرهنگ آباد زواره سوخت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۸۰۲۰

کاخ سرهنگ آباد زواره سوخت

کاخ سرهنگ آباد زواره که عملیات مرمت آن از آبان ماه سال گذشته آغاز شده بود در آتش سوخت.

به گزارش ایسنا، صبح امروز برخی کانال‌ها و صفحات، در شبکه‌های مجازی از سوختن کاخ سرهنگ آباد زواره اصفهان خبر دادند. این در حالی است که این کاخ پس از سال‌ها فراموشی و تخریب‌هایی که در گذر زمان بر آن تحمیل شده بود از آبان‌ماه سال گذشته در دست مرمت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود اینکه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و همچنین معاونت مربوطه پاسخ‌گو نیستند، شهرام امیری- مدیر روابط عمومی این اداره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این خبر گفت: کاخ سرهنگ آباد که امروز صبح دچار حریق شده بود در حال حاضر هیچ حریقی ندارد و فقط بخشی از ایوان چوبی آن آتش گرفته است.

وی ادامه داد: پس از گزارش‌های مردمی که از بروز آتش‌سوزی در این کاخ خبر می‌داد، با حضور یگان حفاظت سازمان و تیم آتش نشانی خوشبختانه این کاخ از حریق گسترده در امان ماند. علت آتش سوزی باید مورد بررسی قرار گرفته و دلیل آن مشخص شود. البته این کاخ در منطقه صعب‌العبور و در فاصله 40 کیلومتری از شهر قرار دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پیمانکار مرمت این کاخ، فاز اول آن را پیش از سال جدید تحویل داده بود.

به گزارش ایسنا، مرمت کاخ سرهنگ آباد از آبان ماه سال گذشته با بودجه 500 میلیون تومانی آغاز شده بود. در مورد این اثر تاریخی و زیبا می‌توان گفت که‌ مجموعه کاخ سرهنگ آباد که به کوشک یا شکارگاه نیز معروف است، در روستای سرهنگ آباد توابع از دهستان سفلای بخش  زواره‌ و در ۷۶ کیلومتری شرق اردستان اصفهان قرار دارد. این عمارت در دامنه کوهستان زیبا و با طراوت و سبزی واقع شده و از دیرباز به عنوان منطقه‌ای ییلاق نشین مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این کاخ در سال 1299 ه.ق توسط مصطفی قلی خان سهام السلطنه عرب عامری در دهستان سفلی از توابع بخش زواره اصفهان ساخته شده است. اولین گزارش تاریخی از این اثر مربوط به سفرنامه حاج سیاح در سال 1296 ه.ق از مراحل ساخت کاخ گزارش می‌دهد.

انتهای یپام
 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، امیر معصومی گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان، شنگلده و آب اسک سنگین گزارش شده است.

معصومی از بارش باران در محور‌های فیروزکوه و محور‌های استان‌های محور‌های استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود.

وی یادآور شد: محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد– دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه، عسلویه – گله دار، طبس – بردسکن و بیرجند - شوشود مسدود است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص محدودیت‌های ترافیکی گفت: آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال) و محور چالوس (جنوب به شمال) مسدود است و محدودیت تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال (آزادراه و محور فوق) اجرا شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • آدم ربایی در شیراز
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • دانا و همان چالش قدیمی: زمین‌های‌علی‌آباد!
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد