Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی و فناوری گفت: رویکرد تاکید بر نوآوری و کسب و کار‌های نوین در سال ۹۶ سرآغازی نویدبخش در بهار سال جدید خواهد بود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اهمیت موضوع کسب‌وکار‌های نوین در کشور گفت: از مهم‌ترین تحولات اتفاق افتاده در سال گذشته تغییر مأموریت و نام دفتر تجاری‌سازی به دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین بود که با همین دیدگاه به حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و نوظهور در سال گذشته پرداخته شد، به این معنا که در کنار تمامی اقداماتی که تاکنون در مسیر تسهیل و بهبود تجاری‌سازی فناوری صورت گرفته، موضوع کسب‌وکار‌های نوین و گسترش نوآوری نیز سرلوحه اقدامات قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زند حسامی با اشاره به دیدگاه جدید «تاکید بر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین» در معاونت نوآوری و تجاری‌سازی، بیان کرد: این معاونت در سال جدید در نظر دارد با گسترش خلاقیت و نوآوری در فضای علمی پژوهشی کشور، چرخه تبدیل ایده به محصول و ورود آن به بازار را بیش‌از پیش به حرکت درآورد و درنهایت از پول به‌عنوان اهرمی برای ورود ثروت بیشتر و خلق ارزش‌افزوده بالا به کشور استفاده کند.

وی بیان کرد: «دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین» در حال حاضر دنبال‌رو مدل‌های کسب‌وکار‌های نوین و تأثیرگذاری آن‌ها در بازار است تا بتواند از طریق مراکز نوآوری نوین، صنایع بزرگ را وارد اکوسیستم طراحی‌شده توسط این معاونت کند و چرخه تولید به مصرف و ثروت آفرینی را به حرکت درآورد.

زند حسامی با تاکید بر نگاه کلیدی و کارساز مدیریت بدون پول در کشور گفت: در نگاه مدیریت بدون پول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه مهندسی ارزشی، پول را اهرم سیاست‌های خود قرار می‌دهد و با زمینه‌سازی، پول اندک دولت را اهرمی برای ورود سرمایه‌های بیشتر قرار می‌دهد.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی گفت: با ورود سرمایه‌های خصوصی و بنگاهی، به‌راستی بخش خصوصی وارد بازار اقتصاد کشور شد، تا دولت به عنوان اهرم اعتماد ساز بین بخشی عمل کند که امیدواریم این کلیدواژه در سال جدید نیز اهرم اصلی در سیاست‌های دولتی، بالأخص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ترویج ادبیات نوآوری به‌جای تمرکز بر عرضه فناوری از اهداف اصلی معاونت است، این دفتر با برگزاری جلسات و هم‌اندیشی‌های متعدد و تعریف برنامه‌های عملیاتی و تخصیص منابع مالی، ضمن ترویج این مفهوم، مراکز را در سراسر کشور با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشکده، مراکز تحقیقاتی ایجاد و حمایت می‌کند.

زندحسامی ادامه داد: در این مسیر دانشگاه‌ها نیز می‌بایست به‌منظور فاصله‌گیری از پژوهش صرف، آگاهانه به دنبال آن باشند که پژوهش‌ها جنبه کاربردی و عملیاتی پیدا کنند و درنهایت تبدیل به ثروت شوند. با تغییر مأموریت این دفتر، امید است که بیش‌ازپیش بتوان منابع محدود حوزه پژوهش و فناوری در کشور را به طور هوشمند بر پروژه‌های کلیدی، استراتژیک و ارزش افزا در اقتصاد تمرکز کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق