Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:45:41 GMT

خرید نخستین محموله میعانات گازی نروژ از سوی کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۴۰۵۸

منابع آگاه خبر دادند شرکت پالایشگاهی هیوندای اویل‌بنک کره جنوبی نخستین محموله نروژی میعانات گازی را با هدف جایگزین کردن با میعانات گازی ایران خریداری کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دو منبع آگاه گفتند شرکت پالایشگاهی هیوندایاویل‌بنک کره جنوبی نخستین محموله نروژی میعانات گازی را با هدف جایگزین کردن واردات این محصول از آسیا و جایگزین کردن با میعانات گازی ایران خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر خریداران میعانات گازی در کره جنوبی نیز به دنبال دیگر تامین‌کنندگان این نوع نفت سبک به غیر از ایران هستند تا در صورتی‌که آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کرد انها را جایگزین این کشور کنند.

به گفته این منابع، هیوندای اویل‌بنک 700 هزار بشکه میعانات اورمن لانج از شرکت استات اویل برای تحویل در ماه ژوئن خریداری کرده است.

سخنگوی هیوندای اویل‌بنک اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد و مقامات شرکت استات اویل نیز در دسترس نبودند.

یکی از این منابع اگاه با اشاره به هیوندای اویل بنک گفت: «بازار میعانات گازی بسیار کساد است و از این روآنها هرچه بتوانند خرید می‌کنند.»

به گفته 3 منبع آگاه، با کاهش تولید میعانات گازی ایران و اینکه این کشور فعالیت یک اسپلیتر جدید را آغاز کرده است، شرکت ملی نفت ایران از ابتدای سال جاری میلادی، عرضه میعانات گازی به از پارس جنوبی به کره جنوبی را هر ماه 3 میلیون بشکه کاهش داده است.

بر اساس آماری از سوی یک منبع آگاه، صادرات میعانات گازی ایران به آسیا در سه ماهه نخست امسال 39 درصد کاهش یافت و از مدت مشابه پارسال به حدود 348 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

این منابع افزودند خریداران کره‌ای از جمله اس کی انرژی و هان‌هوآ توتال پتروکمیکال نیز به دنبال دیگر عرضه کنندگان میعانات گازی از استرالیا، قطر و گینه استوایی هستند تا با میعانات ایران جایگزین کنند. همچنین آنها به عنوان یک خوراک جایگزین برای تاسیسات شان نفتای سنگین خریداری کرده‌اند.

یک منبع آگاه در یک پالایشگاه کره‌ای که به دنبال میعاناتی به غیر میعانات ایران است، گفت: «منبع تامین میعانات گازی خیلی مهم نیست بلکه قیمت و میزان تطبیق این نفت با تاسیسات ما اهمیت دارد.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد بسیاری از کشورها در حال متنوع‌سازی تامین کنندگان میعانات گازی هستند زیرا ما نمی‌خواهیم در صورت اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا در ماه می، در حالت بدون دفاع گیر کنیم.»

با توجه به اینکه سود فروش لحظه ای میعانات قطر در نزدیکی بالاترین رقم در یک سال گذشته قرار گرفته است، قطر از کاهش عرضه میعانات گازی ایران سود برده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود

اختتامیه نخستین رویداد چادرو به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 12 اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود.

در این مراسم از ده طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد ( از اکتشافات معدن تا محصول نهایی)، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال رونمایی می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود