Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:18:15 GMT

نقش فضای مجازی در حمایت از کالای ایرانی جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۵۲۶۱

نقش فضای مجازی در حمایت از کالای ایرانی جدی گرفته شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر اقتصاد کشور گفت: نقش فضای مجازی در حمایت از کالای ایرانی جدی گرفته شود.

حجت الاسلام عزیز الله میراحمدی، سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (15 فروردین) بابیان اینکه حمایت از تولید داخلی و کالاهای داخلی نیاز به فرهنگ سازی دارد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: با توجه به رشد بسیار خوب فضای مجازی در کنار رادیو، تلویزیون و دیگر رسانه های مکتوب، می توان به فرهنگ سازی شدن این مسئله کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رسانه هایی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد و پیام ها از انواع مختلف به مردم منتقل می کند، بعضی فضای رسمی هستند مثل رادیو، تلویزیون و روزنامه ها و سایت های معتبر داخلی و خبرگزاری ها و بعضی دیگر رسانه های غیر رسمی هستند که اتفاقا رشد بیشتر و مخاطب بیشتری هم دارند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بحث حمایت از تولید داخلی نباید از تولیدات رسانه های و نرم افزار های داخلی و سایر محصولات فضای مجازی غافل بود و اگر تدابیری اندیشیده شود که پیام رسان های داخلی ما از جمله سروش حمایت و تقویت شود، جلوی بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در حال حاضر وجود دارد گرفته می شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی بیان کرد: هر چند وجود تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و دیگر پیام رسان ها برای ما یک فرصت است که با استفاده درست بتوانیم فرهنگ کشور خود و اعتقادات دینی کشور خود را به دنیا انتقال دهیم، اما بعضا مشاهده می شود دشمن توانسته در این امر موفق تر عمل کند.

 

وی با اشاره به اینکه رشد هر چه بیشتر فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، گفت: رشد فضای مجازی فرصت است به خاطر اینکه ما بتوانیم مطالب خوب مان را منتشر کنیم و تهدید است به خاطر اینکه دیگران هم می توانند مطالب غیر فرهنگی خود را منتشر کنند و به فرهنگ و اعتقادات ما ضربه بزنند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از راه های کاهش آسیب های فضای مجازی، استفاده از تولیدات داخلی در این زمینه است و لازم است همان طور که از کالاهای مصرفی داخلی استفاده می شود، از تولیدات فضای مجازی، نرم افزار ها، اپلیکیشن ها و پیام رسان های داخلی ساخت داخل هم استفاده شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند اهمیت دنیای مجازی را در تولیدات داخلی ایران به نمایش‌ بگذارد، بحث تعداد کاربران اینترنت است که کشورمان را جزو یکی از کشورهای مطرح از نظر تعداد کاربران در سطح بین‌المللی تعیین کرده است، بنابراین این امتیاز در موضوع حمایت یا عدم حمایت از تولیدات کشورمان بسیار تاثیرگذار است.

 

وی گفت: اما یکی از مهم‌ترین مشکلات فضای مجازی و توانایی آن در هدایت کیفیت تولیدات کشورمان، بحث نبود فرهنگ مناسب استفاده از این امکانات است، چون به تجربه دیده‌ایم حتی زمانی که کمپینی کاملا مفید مثلا برای حفظ محیط ‌زیست در دنیای مجازی به راه افتاده پس از گذشت مدتی این کمپین به بیراهه رفته و از مسیر اصلی خود خارج شده است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم اعتکاف مساجد اسلام اعتکاف روز طبیعت ایام نوروز ۹۷ مسجد مسلمانان شیراز نوروز ۹۷ حمایت از کالای ایرانی فضای مجازی اقتصاد مقاومتی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد

تصویری از خیابانی در بروکسل پایتخت بلژیک در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.  

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی